Bezoek aan Bache-Gabrielsen : 2020

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Bezoek aan Bache-Gabrielsen : 2020

Bericht door Roland »

Het tweede hoogtepunt van onze reis.
We werden ontvangen door Josee Baudouin en Marielle Chopin-Pascaud.

Al snel merkte Josee dat wij geen gewone bezoekers waren. Wij wisten meer dan de gewone cognac-liefhebber.
Toen wij vroegen of wij hun nieuwe release, de Liberté, een GC van 1944/1945 mochten proeven ontstond er enige paniek.
Deze fles zou pas 2 dagen later, op vrijdag 4 september gelanceerd worden, en de naam was nog niet bekend.
Een Noor had echter s'morgens een foto op facebook geplaatst. Eelco liet dit zien op zijn smartphone,.. paniek.
"Mag ik uw smartphone eventjes "lenen". Ze ging hiermee naar de burelen....

Eerst volgde een rondleiding.
CR 2020-09 Bache-Gabrielsen 1.JPG
Wij hadden vooraf een blending-sessie besteld. (€ 30/persoon). Zeker de moeite waard !
De maitre de chaî had een blending gemaakt. Hiervan kregen wij een flesje.
Daarnaast ontvingen wij 1 flesje GC, 1 flesje PC en 1 flesje FB.
Wij mochten proberen om dezelfde blending te maken.
Ton benaderde de blending met slechts enkele % verschil. Ongelofelijk. Een terechte winnaar.
CR 2020-09 Bache-Gabrielsen 2.JPG
Daarna mochten wij het hele gamma proeven, met als slot de de nieuwe Liberté (GC 1944-1945) samen met de mensen van Bache-Gabrielsen. (ook voor hun was dit de eerste keer dat ze deze cognac mochten proeven).
Ook mochten wij de 2de release, een Borderie van 1990 op 55 % Mr Garraud proeven.

Wij waren de eerste die deze nieuwe releases mochten proeven en aankopen.

Het tweede hoogtepunt van onze reis.
Ondanks het vele werk vooraf, kun je zulke toevalligheden niet plannen.
Maar deze toevalligheden maken de reis.
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Bezoek aan Bache-Gabrielsen : 2020

Bericht door JohanB »

Roland schreef: Al snel merkte Josee dat wij geen gewone bezoekers waren. Wij wisten meer dan de gewone cognac-liefhebber.
Toen wij vroegen of wij hun nieuwe release, de Liberté, een GC van 1944/1945 mochten proeven ontstond er enige paniek.
Deze fles zou pas 2 dagen later, op vrijdag 4 september gelanceerd worden, en de naam was nog niet bekend.
Een Noor had echter s'morgens een foto op facebook geplaatst. Eelco liet dit zien op zijn
Idd, ik heb dat ook zien passeren. Dan vraag ik mij af hoe hij aan die informatie geraakt is, want die was toch behoorlijk gedetailleerd. Hij wist zelfs de prijs erbij te vermelden. Hoe doe je dat als die fles pas 2 dagen later officieel gelanceerd wordt? En een dag na zijn bericht heeft La Cognathèque dat ook op FB gezwierd.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Bezoek aan Bache-Gabrielsen : 2020

Bericht door Roland »

JohanB schreef: ma 07 sep 2020, 11:43
Roland schreef: Al snel merkte Josee dat wij geen gewone bezoekers waren. Wij wisten meer dan de gewone cognac-liefhebber.
Toen wij vroegen of wij hun nieuwe release, de Liberté, een GC van 1944/1945 mochten proeven ontstond er enige paniek.
Deze fles zou pas 2 dagen later, op vrijdag 4 september gelanceerd worden, en de naam was nog niet bekend.
Een Noor had echter s'morgens een foto op facebook geplaatst. Eelco liet dit zien op zijn
Idd, ik heb dat ook zien passeren. Dan vraag ik mij af hoe hij aan die informatie geraakt is, want die was toch behoorlijk gedetailleerd. Hij wist zelfs de prijs erbij te vermelden. Hoe doe je dat als die fles pas 2 dagen later officieel gelanceerd wordt? En een dag na zijn bericht heeft La Cognathèque dat ook op FB gezwierd.
De export afdeling had de info gestuurd naar de Noorse invoerder.
De Noorse invoerder moet de info doorsturen naar Vinmonopolet (in Noorwegen is er een staatsmonopolie op alcolhol), om het artikel aan te maken voor de website.
Ik vermoed dat een onwetende medewerker van Vinmonopolet deze info heeft doorgestuurd.

Wij vonden het niet zo erg. :-)
Rigor
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 124
Lid geworden op: vr 05 jan 2018, 20:01

Re: Bezoek aan Bache-Gabrielsen : 2020

Bericht door Rigor »

Leuk verslag. Ik geef je helemaal gelijk wat betreft het feit dat die onverwachte toevalligheden zo'n reis af maken. Je gaat met bepaalde verwachtingen naar zo'n plaats, maar dan gebeuren er die zaken waarvan je achteraf zoiets hebt van: verdorie, dat ga ik me blijven herinneren.

1944/1945: van de oorlogsjaren. Hoop deze ooit te mogen proeven.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Bezoek aan Bache-Gabrielsen : 2020

Bericht door Hans »

Mooie belevenis, heren! :D
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Bache Gabrielsen”