Bache Gabrielsen Sérénité Extra

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Bache Gabrielsen Sérénité Extra

Bericht door Ton »

Gisteren de Sérénité met de geurenset er naast geproefd. Dan haal je er toch verrassend veel uit.
Op basis van de geur die opstijgt uit je glas kies je een geurflesje, tenminste, zo doe ik het. En dan proeven of je die geur ook in de smaak kunt terugvinden.
Eerste indruk was meteen chocola en sinaasappel. Nou heb ik chocola niet als tester en sinaasappel heb ik als sinaasappelschil, maar daar ben ik toch heel zeker van. Daarnaast vallen de aardse tonen op en ik hou het op mos, gemaaid gras en grond. Ook hout: sandelhout en ceder komt het dichtst bij, meer dan eiken. Op de achtergrond lichte tonen van peer en appel en tenslotte een beetje hazelnoot.
Het is een ronde, zachte cognac. Ik ben er heel blij mee, zeker gezien de prijs die ik er voor moest betalen. Hij wordt nu voor het dubbele in de winkels verkocht.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Bache Gabrielsen Sérénité Extra

Bericht door Hans »

Mooie proefnotitie Ton. Heb dezelfde ervaring: met een aromakoffer (heb zelf die van Arsan (60 geuren)) kom je tot veel gedetailleerdere beschrijvingen.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Bache Gabrielsen”