Pijprokers

Alles buiten Cognac, dat het leven aangenaam maakt. Zoals Pineau des Charentes, sigaren, wijn,Whisky, koffie, horloges, auto's etc...
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Pijprokers

Bericht door Pellie »

Jurrien schreef:Een heerlijke Hollandse handgemaakte short of longfiller op zijn tijd kan ik zeker ook waarderen. Niet in combinatie met Cognac. Beiden kan ik bijzonder waarderen maar in combinatie met elkaar zeer zeker niet. Gaat ten koste van de kwaliteit van beiden en ervaar niet dat 1+1=3.

Blijf lekker genieten Pellie!
Daar heb je zeer zeker een punt! Roken gaat ten koste van je smaakpapillen. Ik doe ook het meest onafhankelijk van elkaar. Maar heel soms samen op een mooie zomeravond in de tuin en dan smaakt het mij prima! :)
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Pijprokers

Bericht door Pellie »

Lekker hoor... Calvados en een pijp....

P. S. De 2de pijp in de foto is met Calvados :-)
Bijlagen
IMG_20200508_103418.jpg
IMG_20200508_183934.jpg
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Pijprokers

Bericht door Hans »

Jurrien schreef: vr 15 feb 2019, 12:08 Een heerlijke Hollandse handgemaakte short of longfiller op zijn tijd kan ik zeker ook waarderen. Niet in combinatie met Cognac. Beiden kan ik bijzonder waarderen maar in combinatie met elkaar zeer zeker niet. Gaat ten koste van de kwaliteit van beiden en ervaar niet dat 1+1=3.

Blijf lekker genieten Pellie!
Erg mee eens! Ben al geruime tijd gestopt met roken. Vroeger pijp gerookt en recenter (tot enkele jaren geleden) ook goede sigaren. Maar ook destijds vond ik de combinatie van roken en het drinken van goede dranken ten koste van elkaar gaan.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Pijprokers

Bericht door Ton »

Ik rook niet, nooit echt gedaan ook. Maar een pijp bij een goede calvados kan ik me wel iets bij voorstellen. Lijkt me een prima combi.
Trouwens leuk, die foto. Nu hebben we ook een gezicht bij de naam!
Plaats reactie

Terug naar “Overige heerlijkheden!”