Cognac infused beer

Alles buiten Cognac, dat het leven aangenaam maakt. Zoals Pineau des Charentes, sigaren, wijn,Whisky, koffie, horloges, auto's etc...
Plaats reactie
Roel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 108
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 14:23
Locatie: Heesch

Cognac infused beer

Bericht door Roel »

Verleden week een bierproeverijtje georganiseerd bij mij thuis en een van de deelnemers had een heel aardig flesje ingebracht. Het betrof een bier met de naam 'BW18'. Het gaat om een bier dat is geïnfuseerd met cognac.
IMG-0799 [klein].jpg
IMG-0799 [klein].jpg (188.95 KiB) 3253 keer bekeken
IMG-0800 [klein].jpg
IMG-0800 [klein].jpg (154.76 KiB) 3253 keer bekeken
Zelf vond ik het een heerlijk biertje om van te genieten. Veel rood fruit en duidelijke houttonen aanwezig! Leuk detail is ook dat op het etiket staat vermeld dat de geïnfuseerde cognac (kennelijk een VSOP) voor 60% uit grande champagne en voor 40% uit petite champagne bestaat.

Even daarvoor had ik zelf een bier ingebracht dat ook een link had met cognac, namelijk omdat het bier in (onder meer) cognacvaten had gerijpt. Deze 'Chimay Grande Réserve Vieillie en Barriques' kon mij ook wel bekoren, maar niet zoals de BW18.
IMG-0795 [klein].jpg
IMG-0795 [klein].jpg (179.14 KiB) 3253 keer bekeken
IMG-0796 [klein].jpg
IMG-0796 [klein].jpg (216.37 KiB) 3253 keer bekeken
Hoewel de Chimay ronder van smaak was, vond ik met name de houttonen in de BW18 heerlijk! En navenant de BW18 door een microbrouwerij wordt gebrouwen (namelijk Berging Brouwerij uit Purmerend) en ik doorgaans de kwaliteit van dergelijke brouwerijen wisselend vind, was dit voor mij de verrassing van de avond.
Ipsa scientia potestas est
Mijn actuele collectie
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Cognac infused beer

Bericht door Ton »

Ben zeer benieuw hoe deze het gaan doen op de markt. Leuk verhaal!
peter65
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:48
Locatie: Herentals

Re: Cognac infused beer

Bericht door peter65 »

wat ook een zeer lekker biertje is BUSH DE NUITS .hierbij de link
.http://www.bierpassie.com/beer/343/bush-de-nuits/info
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Cognac infused beer

Bericht door Pellie »

Lekker hoor, ik hou wel van die speciaalbiertjes.....
Roel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 108
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 14:23
Locatie: Heesch

Re: Cognac infused beer

Bericht door Roel »

peter65 schreef:wat ook een zeer lekker biertje is BUSH DE NUITS .hierbij de link
.http://www.bierpassie.com/beer/343/bush-de-nuits/info
Hartelijk dank voor de tip! Ziet eruit als een biertje dat mij ook wel kan bekoren. :)
Ipsa scientia potestas est
Mijn actuele collectie
DiscoverCognac
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 269
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 10:45

Re: Cognac infused beer

Bericht door DiscoverCognac »

Dit bier wouden wij eerst importeren voor de Nederlandse markt maar vonden de consumenten prijs van 5.50 per biertje te veel.na lang overleg met distributeurs het toch maar niet gedaan. Gelukkig heeft iemand anders wel de juiste kanalen om het te doen.

https://www.hopt.nl/flessen/30917-xo-beer.html

Donker zoet bier . Met een prachtig design
Roel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 108
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 14:23
Locatie: Heesch

Re: Cognac infused beer

Bericht door Roel »

DiscoverCognac schreef:Dit bier wouden wij eerst importeren voor de Nederlandse markt maar vonden de consumenten prijs van 5.50 per biertje te veel.na lang overleg met distributeurs het toch maar niet gedaan. Gelukkig heeft iemand anders wel de juiste kanalen om het te doen.

https://www.hopt.nl/flessen/30917-xo-beer.html

Donker zoet bier . Met een prachtig design
Dank voor de tip, Rowin. Ik ga deze binnenkort bestellen, want ben razend benieuwd. Je kunt je natuurlijk wel afvragen of het zin heeft om cognac van XO-kwaliteit te gebruiken voor dergelijke doeleinden. Het zal de prijs van het bier in ieder geval niet ten goede komen.
Ipsa scientia potestas est
Mijn actuele collectie
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Cognac infused beer

Bericht door JohanB »

Niet exact hetzelfde, maar het gaat een beetje die richting uit. Ik heb begin september een bier geproefd op een micro bierfestival, nl. Babbelaar 11 %. Dit is een donker bier gerijpt dat gelegen heeft in cognacvaten en speciaal gemaakt wordt voor café Le Trappiste en café Cambrinus in Brugge. Ik heb mijn proefglaasje na 2 slokjes in de haag gekieperd. Bah, echt niet lekker. Het wordt gebrouwen door Fort Lapin en daarna 3 maanden gerijpt in cognacvaten van Pierre Gourry de Chadeville in Segonzac. Het is niet de eerste keer dat ik een slechte ervaring heb met bieren die in cognacvaten gelegen hebben. Er is iets (voor mij dan) dat niet werkt.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Plaats reactie

Terug naar “Overige heerlijkheden!”