Het grote Whisky Topic!

Alles buiten Cognac, dat het leven aangenaam maakt. Zoals Pineau des Charentes, sigaren, wijn,Whisky, koffie, horloges, auto's etc...
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Het grote Whisky Topic!

Bericht door Roland »

Steven schreef: Een deel is open, maar veel van de Macallans en wat exclusievere whiskies zijn nog gesloten en in verpakking. Wel probeer ik zoveel mogelijk samples bij mensen te kopen om in ieder geval een drupje te kunnen proeven.

Als ik op mijn oude dagje prima door het leven kan, gaan ze hopelijk allemaal open. Het liefst in een klein eigen zaakje, waar ook anderen bij een georganiseerde proeverij onder het genot van een hapje en sigaartje ervan kunnen genieten.
Ik ga uw quote projecteren op mezelf (en mijn eigen collectie) :

Een deel is open, maar veel en wat exclusievere cognacs zijn nog gesloten en in verpakking. Ik heb ze wel (bijna) allemaal geproefd, meestal bij de producent zelf.

Als ik op mijn oude dagje prima door het leven kan, gaan ze allemaal open.
Waar ook anderen, bij een proeverij onder het genot van een hapje, van kunnen genieten.
Tom2
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 31
Lid geworden op: do 06 okt 2016, 14:43

Re: Het grote Whisky Topic!

Bericht door Tom2 »

Een echte aanrader, en voor mij een van de ontdekkingen van 2016 (je moet wel van peated whisky's houden) : Paul John - Bold.
Tom2
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 31
Lid geworden op: do 06 okt 2016, 14:43

Re: Het grote Whisky Topic!

Bericht door Tom2 »

Nog een echte aanrader: Arran - The Bothy batch 1
jeronimo
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 18 sep 2016, 08:31
Locatie: Noord Brabant

Re: Het grote Whisky Topic!

Bericht door jeronimo »

Volgende maand ga ik naar de Six Nations Cup http://www.rbs6nations.com/en/home.php# ... 5iBmiXQ.97
de 6 sterkste rugby landen van Europa strijden tegen elkaar. Engeland, Wales, Schotland, Ierland, Frankrijk en Italie.

We gaan naar een wedstrijd van Schotland.https://www.google.nl/search?q=murrayfi ... EQ_AUIBygC
67.000 man in een fantastisch stadion.

Nu dienen we uiteraard Schotse wisky mee te nemen. Nu ben ik geen echte wisky drinker, laat staan kenner. Ik heb deze aangeschaft voor de heenreis :D

Toevallig nog meer rugby liefhebbers?
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Het grote Whisky Topic!

Bericht door Pellie »

Dit is mijn whiskykast...
Bijlagen
14333182_1038866096231234_2629621181547207547_n.jpg
14333182_1038866096231234_2629621181547207547_n.jpg (78.78 KiB) 2648 keer bekeken
Roel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 108
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 14:23
Locatie: Heesch

Re: Het grote Whisky Topic!

Bericht door Roel »

Ziet er indrukwekkend uit, Pellie!

Lust zelf op zijn tijd ook wel een whisky'tje, maar kan voor mij vooralsnog echt niet tippen aan cognac. Desalniettemin sta ik altijd open voor suggesties. Mocht je nu of te zijner tijd een whisky aan kunnen raden die enige overeenkomsten vertoont met de grosso modo cognacsmaak (even los van alles finesses en typische smaken die je bij cognac en whisky kunt onderscheiden), dan hoor ik het graag. Zou een mooie manier zijn om mijn smaakpallet weer te verbreden! :)
Ipsa scientia potestas est
Mijn actuele collectie
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Het grote Whisky Topic!

Bericht door Pellie »

Ik heb geen idee wat grosso modo smaak is, dus zou je ook geen whisky kunnen aanbevelen in die richting. Mss ff een uitlegje?
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Het grote Whisky Topic!

Bericht door Ton »

Een bourbon misschien? Probeer Makers Mark eens (ik geloof soort van bourbon, maar geen echte bourbon). Bevalt mij uitstekend.
Of een schotse: Redbreast 12 years old.
Beide niet heel duur en gewoon erg lekker.
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Het grote Whisky Topic!

Bericht door JohanB »

Ton schreef:Probeer Makers Mark eens (ik geloof soort van bourbon, maar geen echte bourbon)
Nee, dit is een echte bourbon hoor.
Ton schreef:Of een schotse: Redbreast 12 years old.
Dat is Ierse whiskey, Ton.

Ik zou gaan voor een fruitige Speyside whisky. Die zijn soms vergelijkbaar met een folle blanche cognac.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Het grote Whisky Topic!

Bericht door Pellie »

Ik heb een mooie Strathearn op bourbon te koop voor 70 euro.

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... hearn-2014

Het is een private cask, dus niet in de winkels te verkrijgen.

Ruilen tegen een leuke cognac mag ook natuurlijk :-)
Plaats reactie

Terug naar “Overige heerlijkheden!”