Weer Whisky gestolen

Voor alle off-topic berichten, kun je hier terecht!
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Weer Whisky gestolen

Bericht door wouter »

Graag quote ik Sjoerd de Haan-Kramer van http://sjoerd972.wordpress.com met betrekking op een schitterende Whisky collectie die ontvreemd is uit een Shurgard garage. Ik hoop dan ook dat iedereen die hier iets van deze Collectie ziet, zijn ogen open houdt.
Het is weer zover. Vorig jaar heeft Michiel Wigman, van Dutch Whisky Connection bekend gemaakt dat maarliefst 185 van zijn flessen uit de Shurguard gestolen zijn. Uiteraard heeft iedereen zijn ogen open gehouden om te zien of ze ergens op veilingen, marktplaats of ebay opdoken, maar zonder enig resultaat.

Shurguard wil niet helpen omdat niet bewezen kan worden dat ze gestolen zijn, behalve met de videobeelden die ze niet vrijgeven, en de politie had het te druk om eraan mee te helpen.

Gisteren ontving ik van de beste man wederom een email, met wederom bericht dat er dit keer 345 flessen van zijn collectie zijn ontvreemd. Wederom uit de Shurguard. Niet dezelfde cel in het gebouw. Alle sloten zijn van de deur verwijderd en de gehele opslag is leeggeruimd door de dieven. Verschrikkelijk nieuws natuurlijk, voorals als je ziet om wat voor prachtige whisky’s het gaat.

Michiel heeft aangekondigd per direct te stoppen met het verzamelen van whisky en zich alleen nog bezig te gaan houden met de open flessen voor de stand op whisky festivals. Erg jammer dat het op deze manier tot zo’n einde moet komen van iemand die ‘s werelds grootste collectie Springbank whisky’s had.

Aan iedereen die dit leest het vriendelijke, doch urgente verzoek om de ogen open te houden bij het aanschaffen van 2e hands whisky. Ter volledigheid zal ik hieronder de lijst met gestolen flessen plaatsen. Hoe meer exposure, hoe meer kans dat er ooit nog iets van teruggevonden wordt.

Stolen december 2010

Uiteraard heeft de lange arm der wet het ‘te druk’ om zich met deze zaak te bemoeien. Geen dwangbevel om de videobeelden vrij te geven van Shurguard, dus geen verzekering, dus niemand die iets doen. Oom agent, bedankt weer.
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Plaats reactie

Terug naar “Overig”