Poker

Voor alle off-topic berichten, kun je hier terecht!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Poker

Bericht door wouter »

Aankomende dinsdag (nog 5 dagen te gaan...) ga ik samen met me broertje meedoen aan een pokertoernooi in Ierland.

Ik zelf speel sinds ruim een half jaartje poker met vrienden en soms een spelletje op de PC (Governor of Poker), erg leuk allemaal maar nog nooit een toernooi gespeeld...

Nu dus een pokertoernooi bij ons in de buurt in Ierland van 30 euro buy in en 10 euro buy back de eerste 90 minuten... Prijzengeld is 1.000 euro.... 8-)

Heeft iemand nog goede tips voor ons bij dit toernooi? 8-) Denk dat we dat wel kunnen gebruiken! :lol:
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Rednose
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 07 apr 2010, 23:26
Locatie: Vogelenzang
Contacteer:

Re: Poker

Bericht door Rednose »

Wat goed dat je mee gaat doen met een poker toernooi! Ik ben relatief ook nog niet zo lang ermee bezig maar zou rekening houden met een aantal dingen:

Het is een toernooi dus de blinds gaan steeds omhoog. Hierdoor bereik je een punt waar de blinds relatief heel hoog zijn t.o.v je chipstack. Dan moet je dus meer handen spelen. En je moet
zorgen dat je in t begin een goed aantal chips verzamelt hebt.

Speel je paartjes gewoon altijd 22-10en. Je kan hiermee three of a kind of een full house raken. Maar maak t niet te duur. Call gewoon in t begin, maar call geen raise ermee. Als iemand voor je of na je raised gooi je je paar weg. Het is dan niet sterk genoeg om mee te spelen.

Je speelt hier voornamelijk hoge pairs dus JJ-AA. Je speelt ook AQ AJ en KQ. Wat je ook moet doen is als niemand heeft geraised en je hebt suited connectors dus bijv 67 van dezelfde kleur zou ik gewoon callen. Het kan gebeuren dat je hit en niemand zet je dan op die hand. Je moet tight spelen maar ook niet te tight want anders ga je dood door de blinds. Dus als je niets moois krijgt speel je af en toe wat suited connectors. Zo doe ik t :) Maar je moet veel geduld hebben. Niet slechte handen gaan spelen als je niets krijgt, gewoon afwachten.

Probeer ook te kijken en goed op te letten naar wat de anderen doen. Ook als jij niet in de hand zit. Waar callen, raisen ze of betten ze mee. Waar gaan ze mee all-in. Dit natuurlijk wanneer ze hun hand laten zien. Probeer dan ook te onthouden hoe ze die hand hebben gespeeld. Je kan hier veel van leren over je tegenstanders. En ticks. Kan zijn dat er amateurs of "donkeys" zitten die moet je het eerst spotten. Die spelers callen alles af ook als ze helemaal niets hebben. Spelen veel handen ook. En weten niet precies hoe ze die moeten spelen. Spelen instinctief. Of spelers die het niks kan schelen en heel aggressief zijn. Tegen die moet je gewoon wachten op een premium hand. Dan gaan ze allin met boertien offsuit en jij schiet ze eruit met een hoog paar :)

Dan kom je dus op een punt dat de blinds heel hoog zijn. Als je hier veel chips hebt verzamelt kan je nog wat rustiger aan doen. Heb je nu weinig chips over dan moet je gewoon meer handen spelen. Maar op dit punt ga je niet meer callen of raisen. Het is gewoon all-in of folden. Dit zorgt ervoor dat de andere spelers ook allin moeten of dat zij hun hand moeten wegleggen (mits hun stack net zo groot of kleiner is dan die van jou). Als ze een grotere stack hebben moet je all-in gaan met betere handen. Dan moet je zeker weten dat je preflop de sterkste of een hele sterke hand hebt. Maar zeker meer handen spelen en aggressiever.

Wel een dik verhaal ff getikt, lol. Hoop dat je er wat aan hebt en als je meer wil weten bel me gewoon ff.
U vraagt.... Rednose Design levert! Voor het ontwerpen en bouwen van professionele websites.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Poker

Bericht door wouter »

Bedankt voor je geweldige en uitgebreide uitleg! Hier hebben we wat aan! Alleen, wat bedoel je met meer handen spelen? :oops:
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Rednose
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 07 apr 2010, 23:26
Locatie: Vogelenzang
Contacteer:

Re: Poker

Bericht door Rednose »

Met meer handen bedoel ik gewoon meer kaarten. Dus je speelt wat minder sterke handen (maar nog steeds sterk) als je chipstack klein is geworden. Als je bijna geen chips meer hebt moet je gewoon all-in gaan met elke goede hand.

Handen die ik speel in toernooi:

AA-KK = altijd all-in op elke positie
AK = raisen als niemand heeft geraised. Anders een raise callen. Bij meerdere raises wegleggen.
JJ-TT = in t begin van toernooi mee raisen als niemand voor je heeft geraised. Als je wordt gereraised leg je deze weg
QQ = vrouwen reraise je ook mee. als er meer raises daarna zijn of iemand gaat all-in kan je beter eruit gaan. Tenzij je weet dat je tegenstander waarschijnlijk met lager allin gaat. Maar is tricky. Als je het gevoel hebt dat je beat bent, gewoon wegleggen.
99-22 = mee callen in de vroege fase van het toernooi. Je kan three of a kind hitten. een raise call je niet. tenzij de raise heel weinig is.
AQ AJ KQ is een raise waard als je op de dealer button zit of erna.
suited connectors = vanaf 56s speel ik ze wel maar ook zelfs 23s af en toe. Zolang het van dezelfde suit (kleur) is. Dan heb je ook (kleine) flushkans. en je hebt straatkans.

En ga pas allin vanaf een 3ofakind of beter. En kijk goed naar de tegenstanders
U vraagt.... Rednose Design levert! Voor het ontwerpen en bouwen van professionele websites.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Poker

Bericht door wouter »

Wederom ontzettend bedankt Ruud!

Via via heb ik gehoord dat er aardig wat profs mee zullen doen uit de grote stad (Cork), ben benieuwd ;)
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
sebas
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 12 mar 2010, 19:54
Locatie: Haarlem

Re: Poker

Bericht door sebas »

Vet dat je mee gaat doen man! Vermaak je je een beetje in Ierland?

@Rednose, zieke uitleg man. Je merkt dat je er verstand van hebt.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Poker

Bericht door wouter »

sebas schreef:Vet dat je mee gaat doen man! Vermaak je je een beetje in Ierland?
Ierland is geweldig! Heerlijk vredig, mooie uitzichten, lekker aankloten rond het huis, rijden met de Land Rover en zeer gezellig met de familie en vrienden! :D
sebas schreef:@Rednose, zieke uitleg man. Je merkt dat je er verstand van hebt.
Inderdaad! ;) We moeten het snel maar weer eens gezellig doen met ze allen!

Als bijlage een foto van ons dorpje Eyeries!
Eyeries.jpg
Eyeries.jpg (44.9 KiB) 3981 keer bekeken
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Poker

Bericht door wouter »

Na ruim 3 uur gepokerd te hebben, ben ik uiteindelijk 14de van de 100 deelnemers geworden.

Lijkt me een redelijke prestatie voor zo'n amateur als ik! :lol:

Al met al was het een geweldige ervaring en leuk om te doen, interessant om te zien hoe de profs spelen!

Bedankt voor je hulp en informatie Ruud!
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Jurrit
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 396
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 08:57
Locatie: Heerenveen

Re: Poker

Bericht door Jurrit »

Prima resultaat, Wouter.
Hebben jullie een huisje in Ierland ? :)
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Poker

Bericht door wouter »

Jurrit schreef:Prima resultaat, Wouter.
Thanks! :D
Jurrit schreef:Hebben jullie een huisje in Ierland ? :)
Inderdaad een aardig optrekje hier! ;)

Altijd erg fijn om in Ierland te zijn, kom er dan ook al ruim 20 jaar, elk jaar een maand...
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Plaats reactie

Terug naar “Overig”