Voorstellen: Randy

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Randy
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 10 jan 2021, 15:30

Voorstellen: Randy

Bericht door Randy »

Hallo allemaal, mijn naam is Randy. Sinds ongeveer een jaar ben ik helemaal gek op cognac, en inmiddels op dit forum uitgekomen :lol:

Ik heb cognac leren drinken via mijn vader. Terwijl ik er vroeger niets van moest hebben, ben ik het steeds meer gaan waarderen, en drink ik inmiddels elke dag een heerlijk glas(je)

Toen ik net cognac begon te drinken, begon ik met bekendere en commerciëlere merken als Courvosier en Remy Martin. Inmiddels ben ik er wel achter dat er ook genoeg andere, iets minder bekendere merken, zijn welke naar mijn mening soms zelfs meer waar voor je geld bieden.

Met name doordeweeks drink ik de wat minder 'speciale' cognac zoals een Menard VSOP, Jules Bellery VSOP, Baron Otard. In en rondom het weekend vind ik het leuk wat betere cognac te ontdekken en te drinken. Daarvan heb ik nu de volgende ontdekt:

Jean Filloiux XO
Philbert Rare cask Finish
Braastad XO
Rmy Martin 1738
Hine Rare
Comte Joseph XO
Godet XO


ik heb inmiddels ook al even een account op Instagram, waar ik foto's van cognac plaats. Zodra vakanties weer goed mogelijk zijn staat ook een tripje naar de Cognac streek op de planning :)
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Voorstellen: Randy

Bericht door JohanB »

Hey Randy, welkom op het forum. Je gaat in ieder geval de goeie kant op !
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Voorstellen: Randy

Bericht door Hans »

Welkom op het cognacforum Randy! Leuk om te lezen van je ontdekkingstocht. Succes!
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Voorstellen: Randy

Bericht door Ton »

Welkom Randy, heb je al een voorkeur voor een van de door jou genoemde cognacs?
Randy
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 10 jan 2021, 15:30

Re: Voorstellen: Randy

Bericht door Randy »

Ton schreef: di 12 jan 2021, 16:39 Welkom Randy, heb je al een voorkeur voor een van de door jou genoemde cognacs?
Ik denk dat de Jean Filloiux XO en Philbert Rare cask Finish dan mijn voorkeur hebben. Maar ik vind het momenteel lastig om een erg uitgesproken mening erover te hebben.

Bij elke cognac zoek ik op wat je moet ruiken en proeven. Veel herken ik dan inderdaad, maar ik kom op een of andere manier nog niet veel verder dan 'een lichte vookeur' voor een bepaalde cognac. Enige die ik echt vond tegenvallen was de Braastad XO, omdat hazelnoot daar veels te veel overheerste, Maar dat is persoonlijk.

Ook is me nog niet geheel duidelijk of een VSOP atijd beter is dan een XO, en een XO altijd beter is dan een VSOP. Ik heb bijvoorbeeld de Frapin VS gehad, en die was beter dan enkele VSOP's. Op jouw website heb ik al het een en ander kunnen lezen wel, maar de kwaliteit is van zoveel dingen afhankelijk.

Mogelijk ga ik dit weekend een bezoekje brengen aan de Cognactheek. Zijn er nog tips voor:
- een goede XO onder de 70 euro? en
- een goede VSOP voor rond de 30 euro door de weeks?

Ik hoor het graag :)
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Voorstellen: Randy

Bericht door JohanB »

Als je 9 € extra kan uitgeven, dan zou ik zeggen Paul Giraud Vieille Réserve.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Voorstellen: Randy

Bericht door Ton »

Voor die prijzen zal het erg moeilijk worden vrees ik.
harryjose123
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 21 nov 2016, 21:24

Re: Voorstellen: Randy

Bericht door harryjose123 »

Hand heeft in de rubriek vraag en aanbod leuke cognac,s voor redelijk geld .
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Voorstellen: Randy

Bericht door Hans »

Randy schreef: di 12 jan 2021, 17:53
- een goede XO onder de 70 euro?
De Hors d'Age van Paul Beau voor rond de 6 tientjes bij Okhuysen, maar ik kan hem momenteel niet op hun site vinden.

Randy schreef: di 12 jan 2021, 17:53 - een goede VSOP voor rond de 30 euro door de weeks?
De VSOP van Michelet verkrijgbaar bij CognacNet

De Jules Bellery VSOP van Gall&Gall scoorde op een blinde proeverij van Discover Cognac ook goed.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Voorstellen: Randy

Bericht door Ton »

Jules Bellery heeft hij al.
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”