Tips voor bezoeken Bouilleurs de cru.

Beschrijvingen van reizen naar de cognacstreek door forumleden, inspiratie voor een eigen trip!
Plaats reactie
Louis
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 28 jun 2017, 10:29

Tips voor bezoeken Bouilleurs de cru.

Bericht door Louis »

Natuurlijk heb ik dit forum doorgespit en heb ik de kaart van Ton bekeken waarop heel veel Bouilleurs de cru staan vermeld. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Wij zullen de cognacstreek bezoeken in augustus 2017 en ik zoek tips van jullie als experts. Vooral de kleine redelijk onbekende maar vreselijke goede kwaliteit leverende producenten is wat ik zoek. Kleine producenten die zonder allerlei toevoegingen een eerlijk product maken. Om je een indicatie te geven, ik drink op dit moment de Napoleon van Chateau de Montifaud en die bevalt erg goed. De François Peyrot X.O.vind ik ook erg fijn. Ik hoop die kwaliteit voor een mooie prijs te vinden bij de bron.

De bedoeling is natuurlijk met een leuke voorraad flessen terug te komen;-) Wie o wie kan mij, ons helpen met namen van de pareltjes uit de cognacstreek. Hulp wordt erg gewaardeerd.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Tips voor bezoeken Bouilleurs de cru.

Bericht door Ton »

Welkom op het forum Louis,

Ik kan me voorstellen dat je de weg een beetje kwijt raakt. Maar er zijn zoveel leuke, interessante en ook aardige bouilleurs, je kunt haast niet mis gaan. Het is wel handig als je je een beetje op een bepaald gebied concentreert, anders ben je heel veel aan het rijden.
Maar om toch een begin te geven: Painturaud, Guillon-Painturaud, Estephe, Giraud, Lebecq, Geffard, Forgeron, Michelet, Gauthier. Maar er zijn er zoveel meer, maar laat anderen maar aanvullen.
Als je een startpunt geeft (of een verblijfplaats), dan kan ik je wel namen noemen van anderen in de buurt die de moeite waard zijn.
Ook in de noordelijke fins bois of de fins bois rond de Gironde en natuurlijk in de borderies zijn goede cognac-boeren. Dus als je daar toevallig zit...
Louis
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 28 jun 2017, 10:29

Re: Tips voor bezoeken Bouilleurs de cru.

Bericht door Louis »

Dank je wel Ton!

Ja al heel vaak de site bezocht en gezocht en vandaag maar eens een profiel gemaakt. Dank voor je tips ook. Jouw site heb ik ook al menig keer bezocht;-)
Ik heb nog geen vaststaand beginpunt, dat laat ik ook afhangen van de tips die ik hier krijg. Ik denk ik de buurt van Segonzac. Maar ik ben mobiel en kan dus een redelijk gebied uitpluizen.
Ik wil in ieder geval Chateau Montifaud ook bezoeken maar die is redelijk groot. Zoals jij zegt zijn er zoveel mooie kleine producenten. Ik ben op zoek naar de krenten in de pap die voor een goede prijs mooie cognac maken en verkopen. Ik heb nu in ieder geval al wat namen. Wie weet wie er nog bruikbare tips heeft. Dank ik ieder geval tot zover!
Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar de Charente, de cognacstreek”