Effe voorstellen

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Effe voorstellen

Bericht door JohanB »

Hallo iedereen,

Ik ben eerder toevallig op dit forum terecht gekomen, hoewel de format mij wel bekend voorkomt. Ik hield mij hoofdzakelijk met whisky bezig, maar ik kreeg begin dit jaar een blind sample toegestuurd van een whisky vriend (hier ook bekend als Tom2). Dat bleek een sample te zijn van een cognac van Vallein Tercinier Hors D'age 42 %. Ik had onmiddellijk door dat het geen whisky betrof, maar een cognac. Desalnietemin was ik danig onder de indruk van de verhouding prijs/kwaliteit (op de korte afdronk na). Ik heb vroeger al eens de whisky een jaar of zo ingeruild voor cognac, maar ik ben dan teruggekeerd naar whisky. Ik heb me daarna niet meer in cognac verdiept tot ik afgelopen Kerst een fles Gauthier vs cadeau kreeg en dat blind sample dus. Nu is de interesse zeker gewekt, maar ik besef dat ik nog veel over cognac moet leren.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Effe voorstellen

Bericht door Ton »

Hartelijk welkom Johan,

Goede vriend die Tom, om je zo'n mooie sample van Vallein-Tercinier toe te sturen. Ik kan je verzekeren dat er nog veel meer moois te ontdekken valt, zeker als je dit soort kwaliteit (hors d'age) gaat opzoeken.
VS is eigenlijk de laagste kwaliteit cognac, deze heeft maar kort gerijpt (minimaal 2,5 jaar, maar na 4 jaar mag hij al VSOP genoemd worden). Ik weet niet wat je er van vindt, maar eigenlijk is VS nooit bedoeld geweest om straight te drinken, maar eerder in een mix of om mee te koken.
Mocht je op zoek zijn naar iets nieuws op dat gebied, laat het weten, we zullen je zeker kunnen adviseren.
Eventueel zou je ook hier kunnen kijken: http://cognac-ton.nl/het-beginners-abc-van-cognac/

Groeten,
Ton
Tom2
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 31
Lid geworden op: do 06 okt 2016, 14:43

Re: Effe voorstellen

Bericht door Tom2 »

Hoi Johan,

:D
Welkom!
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”