collectie

Hier kun je jouw Cognac-collectie beschrijven en toelichten.
rancio
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 34
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 18:35

collectie

Bericht door rancio »

Al deze domeinen heb ik ter plaatse bijna al hun cognacs geproefd, deze die ik hier vermeld heb ik ook gekocht en al de meeste opgedronken.

Het gaat hier over Grande Champagne cognacs :

RAGNAUD SABOURIN : FONTVIEILLE, PARADIS, FLORILEGE.
RAYMOND RAGNAUD : EXTRA, HORS DAGE, TRES VIEILLE, HERITAGE.
PAUL BEAU : BORDERIES, HORS DAGE.
PIERRE DE SEGONZAC : XO, EXTRA, ANCESTRALE.
FORGERON : HORS DAGE
SERPLET : HORS DAGE
JC SAUNIER : EXCELLENCE
COUPRIE : HORS DAGE
GUERBE : XO
VOYER : HORS DAGE, EXTRA, LOT 7.
PETIT : XO
RABY : XO
MICHELET : XO
DESSE : HERITAGE
MARCADIER BARBOT : HORS DAGE
HENRI DE LOTHERIE : VIEILLE RESERVE, XO.
PAUL GIRAUD : TRES RARE
DANIEL BOUJU : BRUT DU FUT
BERNARD GAUTHIER : TRES VIEUX
GUILLON PAINTURAUD : HORS DAGE
J. PAINTURAUD : XO
DROUET : PARADIS
RENE ROY : HORS DAGE
JL PASQUET : UNCLE ALBERT
LOGIS DE LAJASSON : VIEILLE RESERVE
HENRI GEFFARD : VIEILLE RESERVE
MENARD : RESERVE
MENUET : XO
JEAN LAVAL : CONSUL
PEYROT : HERITAGE
PIERRE SEGUINOT : XO
FRAPIN : EXTRA, FONTPINOT.
DELAMAIN : VESPER
THORIN : HERITAGE
GOURRY DE CHADEVILLE : TRES VIEUX
FILLIOUX : TRES VIEUX, RESERVE FAMILIALE.
FONT BORNE : XO, HERITAGE.
DULUC : XO
JC ROY :
PORTEJOIE : VIEILLE RESERVE
AUBINEAU : GEEN BENAMING
DUDOGNON : HERITAGE
PAYNAUD : VIEILE RESERVE
DULUC : TRES VIEILLE RESERVE
COURTIN : XO
DUBREUIL: TRES VIEUX
JEAN FORT : EXTRA

MIJN TOP 5 : 1 JC SAUNIER EXCELLENCE, 2 VOYER EXTRA, 3 SERPLET HORS DAGE, 4 PIERRE DE SEGONZAC XO 5 RAGNAUD SABOURIN PARADIS.

Indien iemand nog cognacs van andere domeinen geproefd heeft uit de Grande Champagne laat het me graag weten :|
Laatst gewijzigd door rancio op zo 08 nov 2015, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: collectie

Bericht door Roland »

rancio schreef:Al deze domeinen heb ik ter plaatse bijna al hun cognacs geproefd, deze die ik hier vermeld heb ik ook gekocht en al de meeste opgedronken.

Indien iemand nog cognacs van andere domeinen geproefd heeft uit de Grande Champagne laat het me graag weten :|
Logis de Montifaud (Christian Landreau) : de XO Extra (1968) brengt Peter mee naar de volgende proeverij.

Mvg,
RolanD
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: collectie

Bericht door Ton »

Dat zijn er zeer veel, mooie lijst!

Die nog niet op de lijst staan, maar die ik wel geproefd heb (hele fles, want op proeverijen komt nog wel eens wat meer langs :D ):
l'Exigence van Delaunay. Deze wordt niet meer gemaakt. Het bedrijf is overgegaan naar zijn dochter en schoonzoon, die nu onder de naam Lebecq produceren, maar ze hebben nog wat Delaunay staan. Zéér de moeite waard.
XO van Méry & Fils. Niet slecht.
Testaud de Vieille Réserve en de Réserve d'' Antan. Ook niet slecht, al kwam deze laatste er op de afgelopen proeverij niet goed van af.
Daarnaast nog grande champagnes van cognachuizen zoals bijvoorbeeld Hardy. Ik weet niet of je die ook meetelt, want je hebt wel Delamain opgenomen in je lijst. Dan komen er natuurlijk nog een heleboel huizen bij. Of heb je Delamain opgenomen omdat die alléén maar grande champagne cognacs maakt?
rancio
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 34
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 18:35

Re: collectie

Bericht door rancio »

Ton schreef:Dat zijn er zeer veel, mooie lijst!

Die nog niet op de lijst staan, maar die ik wel geproefd heb (hele fles, want op proeverijen komt nog wel eens wat meer langs :D ):
l'Exigence van Delaunay. Deze wordt niet meer gemaakt. Het bedrijf is overgegaan naar zijn dochter en schoonzoon, die nu onder de naam Lebecq produceren, maar ze hebben nog wat Delaunay staan. Zéér de moeite waard.
XO van Méry & Fils. Niet slecht.
Testaud de Vieille Réserve en de Réserve d'' Antan. Ook niet slecht, al kwam deze laatste er op de afgelopen proeverij niet goed van af.
Daarnaast nog grande champagnes van cognachuizen zoals bijvoorbeeld Hardy. Ik weet niet of je die ook meetelt, want je hebt wel Delamain opgenomen in je lijst. Dan komen er natuurlijk nog een heleboel huizen bij. Of heb je Delamain opgenomen omdat die alléén maar grande champagne cognacs maakt?
Dag Ton, Mery heb ik geproefd bij een vriend, heb deze zelf niet gekocht, Delamain heb ik al hun cognacs geproefd, alleen Vesper gekocht omdat die prijs kwaliteit voor mij het best was.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: collectie

Bericht door Ton »

Heb je jezelf hierbij soms een doel gesteld? Bijvoorbeeld om van alle bouileurs de cru uit de grande champagne hun producten een keer gepreoefd te hebben?
rancio
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 34
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 18:35

Re: collectie

Bericht door rancio »

Ton schreef:Heb je jezelf hierbij soms een doel gesteld? Bijvoorbeeld om van alle bouileurs de cru uit de grande champagne hun producten een keer gepreoefd te hebben?
Beste, dit is idd m'n bedoeling.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: collectie

Bericht door Ton »

rancio schreef:
Ton schreef:Heb je jezelf hierbij soms een doel gesteld? Bijvoorbeeld om van alle bouileurs de cru uit de grande champagne hun producten een keer gepreoefd te hebben?
Beste, dit is idd m'n bedoeling.
Dan ben je al een flink eind op weg, ook al zijn er zeker nog wel een paar te gaan :lol:
Heb je m'n lijstjes al bekeken? En dit zijn alleen nog maar de lijstjes van producenten die ik vrij zeker weet.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: collectie

Bericht door Hans »

Mooie lijst en een mooi streven, alle bouilleurs de cru van de Grande Champagne ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
rancio
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 34
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 18:35

Re: collectie

Bericht door rancio »

Ton schreef:
rancio schreef:
Ton schreef:Heb je jezelf hierbij soms een doel gesteld? Bijvoorbeeld om van alle bouileurs de cru uit de grande champagne hun producten een keer gepreoefd te hebben?
Beste, dit is idd m'n bedoeling.
Dan ben je al een flink eind op weg, ook al zijn er zeker nog wel een paar te gaan :lol:
Heb je m'n lijstjes al bekeken? En dit zijn alleen nog maar de lijstjes van producenten die ik vrij zeker weet.
Ja Ton, heb er idd nog wa te gaan en gelukkig maar...
Je hebt idd ook al een aardig lijstje :o
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: collectie

Bericht door Ton »

rancio schreef:
Ton schreef:Heb je m'n lijstjes al bekeken? En dit zijn alleen nog maar de lijstjes van producenten die ik vrij zeker weet.
Je hebt idd ook al een aardig lijstje :o
Die lijst bedoelde ik niet, maar de lijstjes van bouilleurs de cru uit de grande champagne; als je op de link klikt die hierboven onderlijnd staat :!:
Plaats reactie

Terug naar “Mijn Collectie”