Proeverij in Heerhugowaard, 25-4-2024

Alle in's en out's m.b.t. proeverijen en evenementen op Cognac-gebied!
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2157
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Proeverij in Heerhugowaard, 25-4-2024

Bericht door Ton »

Het is al weer ruim een week geleden dat we een cognacproeverij bij Cees hadden. Wat een feest was dat! We begonnen met een overheerlijk lasagne, eigengemaakt door Agnetha. Natuurlijk begeleid door een voortreffelijke wijn.
Na het eten daalden we af naar het souterrain, een grote kamer met daarin een grote drankkast die gevuld was met overwegend oude cognac bottelingen van hoge kwaliteit.
IMG-20240425-WA0003.jpg
Ik ben zeker niet compleet, maar hieronder een aantal cognacs die we hebben mogen proeven. Een flink aantal daarvan waren ingebracht door de deelnemers.

Bache Gabrielsen, Dry and Rustic, borderies
Camus, VSOP (1940s bottling)
Croisard, XO
Croizet, Flaville
Deau, Réserve no. 1 (1830 tot 1888)
Fillioux, Cognatheek's selection no. 2
Grosperrin, No. 45, fins bois
Hennessy, Cuvée Superieure
Hine, Antique (around 1960s bottling)
Ivaldi, VVSOP
Lebeque, Exigence
Logis de la Mothe, No age indication
Logis de la Mothe, VXO
Merlin, Vintage 1956
Merlin, Vintage 1966
Michel Bureau, Collection du Maître du Cha no. 1
Mocq, 1972, collection no. 5
Montleau, Autour 1942
Pasquet, Le Cognac de Paul

Aantekeningen heb ik helaas niet bijgehouden, maar die zijn wel gemaakt door anderen.
Vooral de Mock is me bijgebleven, voortreffelijke petite champagne. Maar ook de Montleau, de Pasquet en de VXO van Logis de la Mothe waren bijzonder, om er maar enkele uit te pikken. En wanneer krijg je nou de kans om een Ivaldi of een Flaville van Croizet te proeven?
Tussendoor nog verschillende kazen en heerlijke worst.

Een geweldige ervaring was het weer. Heel hartelijk dank aan vooral Cees en Agnetha, maar ook aan de andere deelnemers.
Plaats reactie

Terug naar “Proeverijen & Cognac-dates”