Waarde Exshaw Cognac

Plaats reactie
Gast

Waarde Exshaw Cognac

Bericht door Gast »

Ik heb hier een fles cognac van het merk exshaw tres rare en uit en uit de volgende plaats afkomstig grande champagne.
Nu zou ik ook graag willen weten hoe lang die goed blijft?
De fles is namelijk afkomstig uit het jaar 1991.Ik zou ook graag weten wat die fles kost?
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Waarde Exshaw Cognac

Bericht door wouter »

Een fles Cognac, blijft mits deze goed bewaard is (rechtop gestaan heeft, liggen is dodelijk voor de kurk bij cognac) eigenlijk onbeperkt houdbaar. Uit 1991 moet absoluut geen probleem zijn. Zie ook het artikel over de houdbaarheid van Cognac...

Waarde van de fles zal zo'n 50 euro bedragen... Al blijft het vaak maar net wat de gek ervoor geeft!
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
eurotail
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 129
Lid geworden op: do 13 mei 2010, 09:57
Contacteer:

Re: Waarde Exshaw Cognac

Bericht door eurotail »

Hoi, Exshaw Tres Rare is eigenlijk de No1, een 15-20 jaar oude XO die als 'zeer goed' wordt bestempeld door Conal Gregory. Exshaw is circa 15 jaar geleden van de markt gehaald, in Europa althans (in het Verre Oosten is nog een Exshaw Brandy verkrijgbaar) en niet bijzonder kostbaar, met 30-50 Euro ben je er wel. Ooit was er een tijd dat Exshaw marktleider was, maar da's lang geleden.
Gezond verstand is de collectie vooroordelen die je verzameld hebt voordat je achttien was.
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Waarde Exshaw Cognac

Bericht door Roland »

eurotail schreef:Hoi, Exshaw Tres Rare is eigenlijk de No1, een 15-20 jaar oude XO die als 'zeer goed' wordt bestempeld door Conal Gregory. Exshaw is circa 15 jaar geleden van de markt gehaald, in Europa althans (in het Verre Oosten is nog een Exshaw Brandy verkrijgbaar) en niet bijzonder kostbaar, met 30-50 Euro ben je er wel. Ooit was er een tijd dat Exshaw marktleider was, maar da's lang geleden.
In ben vandaag nog zo'n fles tegengekomen. De verkoopprijs bedroeg € 49,95.
pdepauw
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 1
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 03:15

Re: Waarde Exshaw Cognac

Bericht door pdepauw »

Beste Roland,
deze thread dateert al van even geleden, maar kunt u mij mogelijk nog vertellen waar u deze fles toen heeft gevonden? Ik ben al een tijdje op zoek naar de Exshaw als geschenk, aangezien er een nostalgische waarde aan vasthangt, ik was genoodzaakt mijn zoektocht enige tijd geleden te staken, maar het zou nog steeds fantastisch zijn mocht ik deze nog ergens vinden.
Alvast bedankt,
Philippe
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Waarde Exshaw Cognac

Bericht door Roland »

pdepauw schreef:Beste Roland,
deze thread dateert al van even geleden, maar kunt u mij mogelijk nog vertellen waar u deze fles toen heeft gevonden? Ik ben al een tijdje op zoek naar de Exshaw als geschenk, aangezien er een nostalgische waarde aan vasthangt, ik was genoodzaakt mijn zoektocht enige tijd geleden te staken, maar het zou nog steeds fantastisch zijn mocht ik deze nog ergens vinden.
Alvast bedankt,
Philippe
Als ik mij niet vergis was dat bij Prik en Trik Pauwels in Lommel (B).

Mvg,
RolanD
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Waarde Exshaw Cognac

Bericht door Hans »

pdepauw schreef:maar het zou nog steeds fantastisch zijn mocht ik deze nog ergens vinden.
Bij Oldliquorcompany zijn een tiental varianten van Exshaw te koop.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
peter65
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:48
Locatie: Herentals

Re: Waarde Exshaw Cognac

Bericht door peter65 »

vandaag eigenaar geworden van een fles.
Maar de twijfel openen of misschien met wat winst verkopen en een terug een xo van Marnier.
Bijlagen
mar.jpg
mar.jpg (244.83 KiB) 9496 keer bekeken
DiscoverCognac
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 270
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 10:45

Re: Waarde Exshaw Cognac

Bericht door DiscoverCognac »

Fleur cognac :D
And de grand Marnier 150 erg lekkerrrr
Plaats reactie

Terug naar “Exshaw”