Cognac Wiki

Heb je een nieuwtje over Cognac, vertel het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Cognac Wiki

Bericht door wouter »

Beste Cognac-liefhebbers,

Sinds enkele dagen is de website Cognac Wiki online, een nieuwe engels-talige website met Cognac-merken en hun soorten.

Deze website is gemaakt voor mensen die even snel de algemene informatie van een Cognac willen lezen.

De informatie die op Cognac Wiki staat is niet door mij geschreven, maar veelal afkomstig van de producer, wellicht dat ik dit op termijn wel aanvul....

Hoewel tot nu toe alleen de grote merken toegevoegd zijn, is het de bedoeling dat er komende tijd elke dag een extra merk bijkomt.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, hoewel er nog wel wat kleine design issues zijn die opgelost moeten worden...

Groeten,

Wouter
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Cognac Wiki

Bericht door Hans »

Of er behoefte is aan een engelstalige advertentiesite kan ik lastig beoordelen, zal op termijn moeten blijken denk ik. Ik behoor ook niet tot de doelgroep:
wouter schreef:Deze website is gemaakt voor mensen die even snel de algemene informatie van een Cognac willen lezen.
Blijft lastig, zo'n mix van commercie en informatie. De grote producenten staan in hun reclameteksten nog wel eens op gespannen voet met de realiteit. Maar zolang het helder is dat het een advertentiesite is en de verschillende producenten hun opgeleukte verhalen naast elkaar plaatsen, lijkt me er weinig mis mee.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Cognac Wiki

Bericht door wouter »

Hans schreef:engelstalige advertentiesite
Het is absoluut geen advertentiesite Hans ;-) alleen een complete website met teksten afkomstig van bv de maker zijn website.

Dit omdat er informatie-vraag is naar zoveel Cognacs, dat ik deze de komende 20 jaar niet kan beschrijven.

Op Cognac Review ga ik natuurlijk wel gewoon lekker met mijn eigen mening door... ;-D
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Cognac Wiki

Bericht door Hans »

wouter schreef:Het is absoluut geen advertentiesite Hans ;-)
Dan komen we uit op de definitie van een advertentie ;) en volgens mij kom je met je omschrijving
wouter schreef:met teksten afkomstig van bv de maker zijn website
daar aardig bij in de buurt. ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
eurotail
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 129
Lid geworden op: do 13 mei 2010, 09:57
Contacteer:

Re: Cognac Wiki

Bericht door eurotail »

Wel leuk maar tegelijkertijd erg oppervlakkig, had graag wat meer diepgang gezien.
Gezond verstand is de collectie vooroordelen die je verzameld hebt voordat je achttien was.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Cognac Wiki

Bericht door wouter »

eurotail schreef:Wel leuk maar tegelijkertijd erg oppervlakkig, had graag wat meer diepgang gezien.
Voor diepgang is de site niet voor bedoelt, daarvoor zijn websites als cognacreview.nl, cognacfans.com of dit forum ;) zie het meer als een opstapje naar bijvoorbeeld www.cognacfans.com of het engelstalige Cognacforum: www.thecognacforum.com

Cognac Wiki is momenteel aardig gevuld, ook alle bugs zijn er nu uit... Hoewel nog lang niet alle Cognacs op Cognac Wiki staan, hoor ik het graag als ik een belangrijk merk ben vergeten...
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Plaats reactie

Terug naar “Nieuwtjes”