1ste Cognac Expo in Nederland

Heb je een nieuwtje over Cognac, vertel het hier!
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: 1ste Cognac Expo in Nederland

Bericht door Ton »

CognacExpo schreef:Mochten jullie kunnen helpen met de verspreiding van onderstaande 'flyer' heel graag!
Ik heb de flyer met wat wervende tekst op mijn cognacsite geplaatst. Zowel op het Nederlandse deel als het Engelse deel.
Dat wierp bij mij de volgende vraag op: moet de website cognacexpo.nl niet ook in het Engels?
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: 1ste Cognac Expo in Nederland

Bericht door Roland »

CognacExpo schreef: Van een aantal merken heb ik een overzicht gekregen welke producten ze mee nemen en er zal hier en daar wat bij komen nog.

A de Fussigny Selection Free
A de Fussigny Superieur Free
A de Fussigny XO Free
A de Fussigny Extra Free !!!

Bourgoin Cognac Micro Barrique : 43% Free !!!
Bourgoin Cognac Brut de fût : 55,3% Free
Bourgoin Cognac Fine Pale : 62,5% Free
All natural cognacs, no caramel, no sugar, no filtration

Chollet VS Free
Chollet VSOP Free
Chollet XO Free
Chollet XO Extra Free
Chollet ALTESSE XO EXTRA GRANDE CHAMPAGNE Free!!!
Chollet LA RESISTANCE : distillated during the 2rd war €15,- 3CL

Merlet VS Free
Merlet VSOP Free
Merlet XO
Merlet Brothers Blend Free
Merlet Saint Sauvant
C2 Cognac & Citron Free
C2 Cognac & Café Free
C2 Cognac & Cassis Free
Dit is handig. Het was mijn bedoeling om vooral een lijstje samen te stellen, welke cognacs ik wil proeven.
Gebruikersavatar
CognacExpo
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 11:04
Contacteer:

Re: 1ste Cognac Expo in Nederland

Bericht door CognacExpo »

Nou kleine update. Prunier cognac komt 99% zeker ook. En er komen nog 4 extra merken bij. laatste gesprekken zijn gaande. Ik persoonlijk hoop dat Deau ook komt.

Menard heeft laten weten dit jaar niet te kunnen komen. :( erg jammer. De eerste masterclasses staan online. Er komen er nog een aantal bij. De site is iets aangepast voor de mobiele telefoon. Ziet er nu ietsje anders uit. als het goed is tekst in Engels en Nederlands. http://cognacexpo.nl/Tastelist.html is toegevoegd zodat u kunt zien wie wat mee neemt. Natuurlijk zetten we niet alles online, dus er zal hier en daar nog een verassing vindbaar zijn. Ik heb gevraagd of iedereen de luxe Cognacs mee wilt nemen zodat iedereen ook een keer een Glas Frapin Plume kan proeven bijvoorbeeld.

Op de vraag of Cognac hip is... Wanneer ik een Whisky Proefavond of dergelijke organiseer zit het meestal binnen 24 uur vol en vliegen de tickets de deur uit.

Nu het eerste Cognac evenement... en de verkoop van tickets gaat extreem moeizaam. Van lokale media tot aan landelijke media. flyers facebook etc van alles geprobeerd maar het loopt nog niet storm. Hoe komt het dat mensen die wel geïnteresseerd zijn nog geen kaartje gekocht hebben en wat doet ze besluiten om wel te komen?
Cognac drinkers zijn meer op zichzelf?
Het evenement is nog te ver weg, kopen later?
Het is te duur?
Cognac drinkers hebben vast merk?
De PR laat te wensen over?
Wat zijn jullie reden om wel of niet een kaartje te kopen? Of waarom nog niet gekocht?


Van de masterclasses had ik verwacht dat ze binnen een dag vol geboekt zouden zijn, maar dat is ook niet het geval. Volgens mij zitten er toch redelijk interessante merken bij.

Begin nu redelijk nerveus te worden *hahaha* :I

Rowin
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: 1ste Cognac Expo in Nederland

Bericht door Roland »

CognacExpo schreef: Ik heb gevraagd of iedereen de luxe Cognacs mee wilt nemen zodat iedereen ook een keer een Glas Frapin Plume kan proeven bijvoorbeeld.
Heb ik al geproefd. Net zoals de Cuvée 1888.
CognacExpo schreef: Op de vraag of Cognac hip is... Wanneer ik een Whisky Proefavond of dergelijke organiseer zit het meestal binnen 24 uur vol en vliegen de tickets de deur uit.
Nu het eerste Cognac evenement... en de verkoop van tickets gaat extreem moeizaam. Van lokale media tot aan landelijke media. flyers facebook etc van alles geprobeerd maar het loopt nog niet storm. Hoe komt het dat mensen die wel geïnteresseerd zijn nog geen kaartje gekocht hebben en wat doet ze besluiten om wel te komen?
Cognac drinkers zijn meer op zichzelf?
Het evenement is nog te ver weg, kopen later?
Het is te duur?
Cognac drinkers hebben vast merk?
De PR laat te wensen over?
Wat zijn jullie reden om wel of niet een kaartje te kopen? Of waarom nog niet gekocht?
Uit ervaring, boek ik altijd zeer laat. Je weet nooit, bijvoorbeeld het weer.
CognacExpo schreef: Van de masterclasses had ik verwacht dat ze binnen een dag vol geboekt zouden zijn, maar dat is ook niet het geval. Volgens mij zitten er toch redelijk interessante merken bij.
Ik heb reeds een 40 verschillende cognachuizen bezocht. En ook in april bezoek ik er een tiental.
Daarom laat ik de Masterclasses aan mij voorbij gaan.
CognacExpo schreef: Begin nu redelijk nerveus te worden *hahaha* :I
Rowin
Je hebt er alles aan gedaan. Proficiat met al de cognac-producenten die reeds zijn ingeschreven.
Gebruikersavatar
CognacExpo
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 11:04
Contacteer:

Re: 1ste Cognac Expo in Nederland

Bericht door CognacExpo »

Bedankt voor je bericht en het compliment.

Ja ik moet misschien gewoon geduldig zijn. Maar zou graag meer cijfers willen terug koppelen aan de merken.

Ja, logisch als je de merken kan bezoeken is dat leuker dan een masterclass.
Het belangrijkste is dat de eerste keer geen giga flop wordt, Waardoor de merken in een volgend jaar afhaken...

De dag zelf is erg lang, langer dan een normaal drank evenement. Dit juist om iedereen die van ver komt een leuke dag te kunnen bieden. Het weer... ja daar zeg je wat. Ik zelf zie daar niet echt een belemmering in. De bus stopt voor de deur en er zijn 300 parkeerplaatsen. Het evenement is binnen en je kunt zelfs blijven slapen. Maar inderdaad voor de mensen die op de fiets komen (10km straal) kan het invloed hebben. maar.... zou je dan pas op de dag zelf een kaartje kopen?

Ik hoorde ook dat mensen hoopte dat er nog een soort uitverkoop zou komen... Maar dat gaat niet gebeuren, ook omdat we wel een drempel willen hebben qua doelgroep om 'zuipers' buiten te houden.
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: 1ste Cognac Expo in Nederland

Bericht door Roland »

CognacExpo schreef: Ja ik moet misschien gewoon geduldig zijn. Maar zou graag meer cijfers willen terug koppelen aan de merken.

Ja, logisch als je de merken kan bezoeken is dat leuker dan een masterclass.
Het belangrijkste is dat de eerste keer geen giga flop wordt, Waardoor de merken in een volgend jaar afhaken...

De dag zelf is erg lang, langer dan een normaal drank evenement. Dit juist om iedereen die van ver komt een leuke dag te kunnen bieden.
Ikzelf zou zo'n organisatie niet aandurven.
Als ik zie hoeveel mensen er op dit forum actief zijn, als je ziet hoeveel mensen er in een proeverij geïnteresseerd zijn,...
dan vind ik 100 mensen veel. (Misschien vind je dit (te) weinig, maar ik probeer realistisch te blijven.)

Als je geïnteresseerd bent in cognac, dan is dit de uitgelezen kans om zoveel verschillende nieuwe merken te ontdekken.
Ja, ook voor whisky liefhebbers.
CognacExpo schreef: Het weer... ja daar zeg je wat. Ik zelf zie daar niet echt een belemmering in. De bus stopt voor de deur en er zijn 300 parkeerplaatsen. Het evenement is binnen en je kunt zelfs blijven slapen. Maar inderdaad voor de mensen die op de fiets komen (10km straal) kan het invloed hebben. maar.... zou je dan pas op de dag zelf een kaartje kopen?
Het is nog 5 weken. Maar indien er s'morgen 5à10 cm sneeuw ligt, ga ik geen (2x150) 300 km rijden.
CognacExpo schreef: Ik hoorde ook dat mensen hoopte dat er nog een soort uitverkoop zou komen... Maar dat gaat niet gebeuren, ook omdat we wel een drempel willen hebben qua doelgroep om 'zuipers' buiten te houden.
Een uitverkoop is niet nodig. Met de aangeboden dranken kun je voor € 35 behoorlijk zat worden.

mvg,
RolanD
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: 1ste Cognac Expo in Nederland

Bericht door Ton »

Het lijkt me stug dat er begin maart veel sneeuw ligt, dus ik heb zojuist alvast een ticket gekocht voor de expo en één voor de masterclass van Chollet. :) . Een overnachting had ik al geregeld!
Gebruikersavatar
CognacExpo
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 11:04
Contacteer:

Re: 1ste Cognac Expo in Nederland

Bericht door CognacExpo »

toch nog een kleine update... Deze week zal er gewerkt worden aan de webshop. Webshop???

Ja we hebben een slijterij, maar het word een pre-sale webshop. Alleen te kopen voor de Expo en levering tijdens de Expo. De producten worden bezorgt in het Hotel. En kunnen daar dan afgehaald worden. Nu even in de test met Camus maar deze week komen de merken die nog niet in Nederland verkocht worden. Het worden echt introductie prijzen. De merken bepalen de prijzen.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: 1ste Cognac Expo in Nederland

Bericht door Ton »

Interessant idee. Ik ben zeer benieuwd.
Ga je dat ook nog in het Engels doen? Ik heb begrepen dat er ook mensen uit Noorwegen komen, die zullen best geïnteresseerd zijn om iets te kopen denk ik zo.
Wat betreft merken die in Nederland niet te koop zijn: Balluet is een merk waar ik al enige tijd naar op zoek ben. Hebben jullie daar mee gesproken?
Gebruikersavatar
CognacExpo
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 11:04
Contacteer:

Re: 1ste Cognac Expo in Nederland

Bericht door CognacExpo »

Ton schreef:Interessant idee. Ik ben zeer benieuwd.
Ga je dat ook nog in het Engels doen? Ik heb begrepen dat er ook mensen uit Noorwegen komen, die zullen best geïnteresseerd zijn om iets te kopen denk ik zo.
Wat betreft merken die in Nederland niet te koop zijn: Balluet is een merk waar ik al enige tijd naar op zoek ben. Hebben jullie daar mee gesproken?
Het is een heel klein merk, maar er is een mail uit gegaan naar: balluet@swfrance.com in afwachting van een reactie.

Het is wel zo dat iedereen mij voor gek uitmaakt om dit te organiseren. Het is niet rendabel en weinig mensen hebben er baat bij. Vandaar dat het waarschijnlijk ook de eerste keer is dat zoiets gehouden word.

Ik moet ook wel toegeven dat er nog een aantal merken komen maar dat ik ook redelijk vol zit. Het hotel zit ook redelijk vol, en kan dus ook niet heel veel meer Franse gasten huisvesten tegen een normale prijs. ik ben nu al meer dan 40 kamer kwijt om iedereen een slaapplek te kunnen geven. Al met al kost het mij prive een hoop centjes. Dus denk op de big 4 na ik ook geen andere merken meer kan toelaten...
Plaats reactie

Terug naar “Nieuwtjes”