Audry Cognac of..

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Plaats reactie
jeronimo
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 18 sep 2016, 08:31
Locatie: Noord Brabant

Audry Cognac of..

Bericht door jeronimo »

Ik heb een Audry Xo gehad en is een erg lekkere cognac. Ik ga denk ik voor veilig en ga weer voor een Audry.
Nu zie ik ook een AUDRY RESERVE SPECIALE. Toch weer gaan voor de "bekende" en o zo heerlijke weg of toch iets anders..

Zijn er mensen die ze allebei kennen, qua smaak?
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Audry Cognac of..

Bericht door Ton »

Helaas nee. Ik heb de XO wel eens geproefd. Prima cognac. Ook de Mémorial. Dat is wel een stukje duurder, maar dat proef je er zeker aan af. Eén van mijn favoriete cognacs. De Réserve spécial heb ik echter nooit geproefd.
jeronimo
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 18 sep 2016, 08:31
Locatie: Noord Brabant

Re: Audry Cognac of..

Bericht door jeronimo »

Dank je wel voor je reactie. Prijs voor de Memorial is het dubbele tov de XO. Is het dan 2x zo lekker? Is toch een groot verschil
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Audry Cognac of..

Bericht door Ton »

Moeilijk te zeggen. Ik zoek net wat extra's in de smaak van mijn cognac en denk die in de Memorial te vinden.
Twee keer zo duur is zeker niet twee keer zo lekker, maar ik vind het 't waard.
Overigens zou ik nooit de dure karaf kiezen, maar de wat goedkoper uitvoering in een cognaçaise fles. Nog altijd bijna €130,-.
jeronimo
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 18 sep 2016, 08:31
Locatie: Noord Brabant

Re: Audry Cognac of..

Bericht door jeronimo »

Fles maakt mij niet uit, het gaat om de inhoud. Ik ga nooit meer geld betalen voor een mooiere fles.
Ik ga eerst de Hine XO openmaken en dan kijk ik weer verder. Wellicht ga ik op zoek naar een sample van de Memorial.
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”