Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Deel hier je ervaringen van de cognacs die je recent zelf hebt geproefd.
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

easmits schreef:omdat in Cognac minder foezelolieën zitten is de drank gevoeliger voor oxidatie.
Ja, dat is mij ook al opgevallen. Een fles cognac gaat beduidend minder lang mee dan een fles whisky eens die geopend is. Daarom ben ik spaarzamer met het openen van een nieuwe fles cognac dan dat met whisky het geval was.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
CognacExpo
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 11:04
Contacteer:

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door CognacExpo »

heel benieuwd hoe deze pagina er na dit weekend uit ziet.Ik heb gisteren de J.Dupont XO en De Luze Extra gedronken. De Deluze Extra zit echt in een giga doos. De fles, de verpakking en de smaak, je weet gewoon dit is voor de Aziatische markt gemaakt :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Ton »

CognacExpo schreef:heel benieuwd hoe deze pagina er na dit weekend uit ziet.Ik heb gisteren de J.Dupont XO en De Luze Extra gedronken. De Deluze Extra zit echt in een giga doos. De fles, de verpakking en de smaak, je weet gewoon dit is voor de Aziatische markt gemaakt :lol: :lol: :lol:
Zeker, ik ook :lol:
Maar gisteren heb ik nog eens de Couprie Hors d'Age geprobeerd. Geweldig!
Eergisteren trouwens was het de beurt aan de Giboin Hermitage. Daar ben ik nog wel een beetje zuinig op. Het is namelijk altijd weer jammer wanneer een favoriet op is gegaan.
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door EelcoA »

Gisteren de Park Borderies weer eens uit de kast getrokken. Vrij jonge XO met mooi Borderies karakter (bloemig, rond en klein zoetje in de zin van gekonfijt fruit). Nog even afgesloten met een klein glaasje Trijol 150th Anniversary. Wat een verschil in smaakprofiel, allebei fantastisch!
Iedereen veel (proef)plezier op DiscoverCognac gewenst, helaas ben ik niet in de gelegenheid om aan te sluiten maar ziet er uit als een prachtig programma! Erg benieuwd naar de verslagen... En goed argument om zelf vanavond nog iets moois open te trekken om het gemis te compenseren :-)
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Bij mij staat de Henri Geffard Vieille Réserve al te wachten tot vanavond.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Roel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 108
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 14:23
Locatie: Heesch

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Roel »

JohanB schreef:Bij mij staat de Henri Geffard Vieille Réserve al te wachten tot vanavond.
En, wat vond je ervan? Heb hem een tijdje geleden zelf ook gedronken (fles nog gekocht bij mevrouw Geffard zelf) en vond hem zeer smakelijk met een uitstekende prijs/kwaliteit-verhouding.

Zelf heb ik gisteren een flesje Navarre Vieille Réserve open gemaakt (hier al eens beschreven op het forum). En wat een heerlijke, volle cognac! Mijn eerste indruk is dat de nadruk bij deze cognac vooral ligt op kruiden en hout (zowel in reuk als smaak), en daar houd ik wel van. En het hogere alcoholpercentage (45%) zit totaal niet in de weg. Heb hem even kort geproefd naast de Jean-Luc Pasquet XO. Twee totaal verschillende cognacs als je het mij vraagt, waarbij mijn voorkeur duidelijk uitgaat naar de Navarre Vielle Réserve.
Ipsa scientia potestas est
Mijn actuele collectie
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Roel schreef:En, wat vond je ervan?
Een beetje 'licht' en wat te jong, hoewel hij volgens sommigen nochtans ongeveer 40 jaar oud is.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Het laatste glas Drouet Paradis de Famille 42 %. Niet de beste cognac die ik gedronken heb. Ik vind hem te scherp (te jong?). Wat extra jaren in het vat zouden geen kwaad kunnen.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
dsf
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 17 dec 2017, 08:15

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door dsf »

Nog eens een glaasje Francois Peyrot Heritage = hemels !!!!
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door EelcoA »

dsf schreef:Nog eens een glaasje Francois Peyrot Heritage = hemels !!!!
Er is ook een flesje naar mij op weg, dus ben nu nog meer benieuwd!
Plaats reactie

Terug naar “Wat heb je vandaag of gisteren gedronken?”