Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Deel hier je ervaringen van de cognacs die je recent zelf hebt geproefd.
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

En wat voor een cognac is me dit zeg! Prachtig gewoon. De houttonen zijn prominent aanwezig, maar de balans is perfect gewoon. En ondanks dat et slechts 40 % is het een heel volle smaak. Ik ben vree content dat ik hiervan een fles heb open getrokken.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Ton »

:D
Een erg goed begin dus!
Ik heb het deze keer bij wijn gehouden. Het werd een beetje veul. Maar wel goeie.
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Het laatste (behoorlijk volle) glas Ménard Ancestrale Réserver de la Famille. Wat een cognac is dit. Die zal gemist worden!
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Roland »

JohanB schreef:Het laatste (behoorlijk volle) glas Ménard Ancestrale Réserver de la Famille. Wat een cognac is dit. Die zal gemist worden!
Heb ik nog niet gedronken, maar staat in juni op onze bezoeklijst (aankooplijst).
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Peyrot Héritage 43.3 %. De neus is fantastisch: wat kaneel, tabak, beetje appels, hout, pruimen en rozijnen. In de smaak neemt de rancio het over zonder dat het hout te dominant wordt. De tabak komt meer naar de voorgrond.
Tweede van de avond, een klein glaasje Bouju Très Vieux 40 %. Deze gaat daar toch los over, vind ik. Hij is misschien wat minder gelaagd in de neus, maar de volle smaak en de perfecte balans van de houterige rancio doen de rest.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Ton »

Gisteren een Napoleon van AE Dor (Opera-serie) en vandaag een 1971 borderies van Bache-Gabrielsen.
Beiden bevallen uitstekend. De Napoleon van AE Dor is misschien net iets minder dan de Legend en de XO waren, maar ik zal hem graag nog eens kopen als ik er een tegen kom.
Die 1971 Borderies is denk ik de beste Borderies die ik ooit heb gehad!
Gebruikersavatar
CognacExpo
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 11:04
Contacteer:

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door CognacExpo »

Ton schreef: Die 1971 Borderies is denk ik de beste Borderies die ik ooit heb gehad!
Ja ik vind op de Nederlandse markt de Camus VSOP en XO Borderies al prima prijs kwaliteit, maar de Bache Gabrielsen 1971 is wel de beste die er is op de markt! Absoluut
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Nog een glaasje Bouju Très Vieux 40 %. Wat een dijk van een cognac is dit, zeg!
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Ton »

JohanB schreef:Nog een glaasje Bouju Très Vieux 40 %. Wat een dijk van een cognac is dit, zeg!
Helemaal mee eens! Fantastische cognac.
Zelf heb ik gisteren de Trijol Colombard weer geproefd. Een totaal 'andere' cognac, maar wel erg lekker en niet duur. Zachte smaak, doet toch wel wat aan een borderies denken. Dit is mijn tweede fles en als hij op is, koop ik hem opnieuw!
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Ton »

Ik 'vond' vandaag een Borderies de l'Hermitage van Giboin in mijn kast. Ik weet er helemaal niets meer van...? Waar heb ik die gekocht en wanneer? Ik heb wel een aantekening in een excel document dat ik er €93 voor heb betaald.
ALZHEIMER !!!!??
Maar toch open gemaakt en geproefd.
Wauw. Fantastisch! Misschien is het bloemenaroma minder op de voorgrond, maar wat een heerlijke cognac met een geweldige complexiteit. Ik zou bijna denken dat het een grande champagne was.
Iemand anders die deze cognac eens heeft gehad?
Plaats reactie

Terug naar “Wat heb je vandaag of gisteren gedronken?”