Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Deel hier je ervaringen van de cognacs die je recent zelf hebt geproefd.
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Het laatste beetje van mijn fles Fontvieille is er ook al aan. Die fles was toch wel heel rap leeg. Een topper voor die prijs.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Ton »

Was die niet in juni al open?
Veel langer moeten ze ook niet open blijven staan...
Ik ben het wel absoluut met je eens, een topper voor die prijs, al is hij nou ook weer niet héél goedkoop.
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Jeezes Ton, jij klinkt als mijn vrouw. :D
Ik wist niet dat de sociale controle op dit forum zo groot was.

On topic. Voor 100 Euro vind ik dit een echte topper en een BFYB.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Ton »

JohanB schreef:Jeezes Ton, jij klinkt als mijn vrouw. :D
Ik wist niet dat de sociale controle op dit forum zo groot was.
Ik denk dat je het niet goed begrepen hebt. Ik vind juist dat je wel een beetje door moet drinken :lol: :lol: :lol:
JohanB schreef:On topic. Voor 100 Euro vind ik dit een echte topper en een BFYB.
Mooie prijs. Ik denk dat ik moeite heb om hem voor minder dan €125 ergens te vinden.
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Ton schreef:Ik denk dat je het niet goed begrepen hebt. Ik vind juist dat je wel een beetje door moet drinken
Aaah, my bad. :D
Als ik kijk naar mijn gestaag groeiend lijstje met lege flessen vind ik toch dat ik het tot nu toe niet slecht gedaan heb. Wetende dat ik pas serieus (her)begonnen ben met cognac sedert begin dit jaar.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Ik heb gisteren mijn fles Pineau des Charentes Très Vieux van Bouju geopend en natuulijk ook geproefd. Dit smaakte ZO anders dan op de wijnproeverij van vorig jaar. Daar proefde ik veel houttonen en de smaak van de Bouju cognac. Gisteren was het alsof ik vloeibare walnotenolie op steroïden dronk. Die geur en de smaak van noten was echt bijzonder dominant. Al bij al is dit geen slechte pineau, maar de balans is een beetje zoek. Misschien dat die notensmaak mettertijd wat vlakker wordt.
Op dit moment zit ik met een glaasje Dudognon Héritage. Dit smaakt al veel beter dan in het begin. In de neus is hij nog steeds niet echt fruitig, wel in de smaak. En dat sigarenkistje blijft maar terugkeren. Maar de afdronk is nu wel fruitiger en langer dan in het begin. Alleen een beetje jammer dat de body wat dunnetjes is.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Fuzhou
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 371
Lid geworden op: zo 05 mar 2017, 15:08

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Fuzhou »

I am with you on that one JohanB. After reading your post, I went and retaste the Dudognon Heritage which I had opened 4-5 months ago. I too wasn't very impressed with it in the beginning, but tasting it again today had me convinced. This is no doubt amongst the top notch cognacs.
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Gisteren was het nog eens een glaajse LX Fins Bois. Die is na een paar maanden toch wat fruitigheid verloren. Vandaag is het nog eens een Guillon-Painturaud Renaissance. Dit is toch wel heel lekker!
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Ton »

Gisteren een vieille réserve van Paul Landreau, grande champagne. Ik heb deze nu een paar dage open. Allereerst was de kurk bijna helemaal vergaan, waardoor bij het openen kurkkruikels in de fles vielen. Het is een enorm donkere cognac, zoals je ook wel bij Bouju en bij Bertrand ziet. De eerste slokken waren slecht, een brandsmaak stond voorop.
Naarmate hij langer open staat wordt hij wel wat beter. Brandsmaak nu op de achtergrond, korte afdronk, wel rond en soepel en ietwat zoet.
Ik ben benieuwd of hij zich nog verder ontwikkelt.
Fuzhou
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 371
Lid geworden op: zo 05 mar 2017, 15:08

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Fuzhou »

I am with you on that one JohanB. After reading your post, I went and re-tasted the Dudognon Heritage which I had opened 4-5 months ago. I too wasn't very impressed with it in the beginning, but tasting it again today had me convinced. This is no doubt amongst some of the finest cognacs.
Plaats reactie

Terug naar “Wat heb je vandaag of gisteren gedronken?”