Comte Frères X.O.

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MaartenV
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 24 feb 2012, 19:38
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Comte Frères X.O.

Bericht door MaartenV »

Net bij de supermarkt een fles Comte Frères X.O. gezien voor €29,95.

Het leek mij wat weinig voor een X.O. dus ik dacht: 'eerst maar eens lezen op het forum wat men ervan vindt'. Maar ik vind er hier niets over terug. Ook als ik Google op deze cognac komt er behalve een Frans transportbedrijf met deze naam niets naar boven. Het lijkt me sterk dat een transportbedrijf een eigen cognac op de markt brengt. ;)

Ik meen toch zeker te weten dat ik de juiste naam heb onthouden, maar nu twijfel ik natuurlijk. Weet iemand welke cognac dit kan zijn en of hij een beetje smaakt?
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it - John Raper

My best advice to anyone who wants to raise a happy, mentally healthy child is: Keep him or her as far away from a church as you can - Frank Zappa
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Comte Frères X.O.

Bericht door Hans »

Er zijn talloze supermarktcognacs waarvan de herkomst lastig te achterhalen is. Komen doorgaans uit een grote industriële distilleerderij. Met een postcode op de fles kun je nog wel eens achterhalen uit welke.
Deze industriële distilleerderijen geven nooit informatie over de merken die ze voeren, laat staan wat de samenstelling van de cognac is. Er zijn ook producenten die hun b-kwaliteit als supermarktmerk verkopen, die zijn meestal wel goed te vinden. Voorbeelden: Gaston de Lagrange (B-merk van Otard), Joseph Guy (B-merk van Louis Royer), François de Marange (B-merk van Daniel Bouju)
Als je met google een merk niet kunt vinden weet je eigenlijk al genoeg. Neemt niet weg dat het best een acceptabele cognac kan zijn voor de prijs.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Comte Frères X.O.

Bericht door Ton »

Comte Freres wordt gemaakt door Distilleries de Matha (Brugerolle).
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”