A.E. Dor - Albane

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

A.E. Dor - Albane

Bericht door Hans »

De Albane van A.E. Dor lijkt voor de export geproduceerd. Op de site van A.E.Dor zelf vind ik hem niet terug en op het internet vooral skandinavische, italiaanse, zwitserse, enz. verwijzingen.
AEDorAlbane.JPG
AEDorAlbane.JPG (30.06 KiB) 4013 keer bekeken
Cognac Paradise beschrijft hem aldus:
Cognac Paradise schreef:Produktbeschreibung
Grande Champagne
ca. 20 Jahre alt
limitierte Edition von nur 2.400 Flaschen weltweit (!!)
in Geschenkpackung
40% vol. - 0,7 l
Brandneu und In Deutschland exclusiv nur bei uns erhältlich !!
COGNAC A.E DOR «ALBANE» wurde über ca. 20 Jahre in sehr feuchten Chais (Fasslagern) gereift. Das hat zur Folge, daß der Cognac durch die sehr hohe Luftfeuchtigkeit einen Anteil Wasser durch die Fassporen natürlich absorbiert und somit einer langsamen und kontinuierlichen Alkoholreduzierung unterzogen wird.
COGNAC A.E DOR «ALBANE» ist dadurch besonders weich, ausbalanciert und filigran, mit sehr schönem "Rancio". Er stammt zu 100% aus der Cognac 1er Cru-Lage, der Grande Champagne. Es handelt sich um eine einmalige, limitierte Abfüllung aus alten A.E DOR Familienreserven, deshalb wurden insgesamt nur 2.400 Fl. abgefüllt und nach einen ehemaligen Familienmitglied gennant.
Tim en ik komen, deze keer met ondersteuning van vriendin Sonja, tot het volgende:

De kleur: donker koper, amber.

De geur: mooie, diepe complexe Grande Champagne geur. Noten: amandel, macadamia, pistache. Meidoorn, hint van jasmijn, later kweepeer.

De smaak: Volle, rijke, complexe smaak. Kruiden en hout in balans. Rood fruit, zwarte bessen, hint van munt, hazelnoot, randje van zwarte peper. Mooie volle rancio.

De na-smaak: mooi lang, passend bij zijn leeftijd

Leeftijd: 20 jaar gerijpt

De herkomst: Grande Champagne

De prijs: € 49,95 in de aanbieding bij Cognac Paradise, normaal € 69,95

De prijs/kwaliteit verhouding: Koopje! Ook voor de gewone prijs een meer dan uitstekende cognac.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: A.E. Dor - Albane

Bericht door Hans »

Recent weer een doosje van deze heerlijke cognac gekocht in Duitsland, bij onze vriend van Cognac Paradise. Nog steeds volop verkrijgbaar tegen schappelijke prijzen, in de loop der jaren nooit meer dan € 55,--voor betaald. Aan die gelimiteerde oplage van 2400 flessen begin ik wel wat te twijfelen. Volgens mij heb ik die in mijn eentje inmiddels wel gehad :lol:
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
wouger
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 09 dec 2019, 19:44

Re: A.E. Dor - Albane

Bericht door wouger »

Hans schreef: zo 22 dec 2019, 15:11 Recent weer een doosje van deze heerlijke cognac gekocht in Duitsland, bij onze vriend van Cognac Paradise. Nog steeds volop verkrijgbaar tegen schappelijke prijzen, in de loop der jaren nooit meer dan € 55,--voor betaald. Aan die gelimiteerde oplage van 2400 flessen begin ik wel wat te twijfelen. Volgens mij heb ik die in mijn eentje inmiddels wel gehad :lol:
Versturen die naar Nederland, doen de meeste webwinkels uit Duitsland toch niet?
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: A.E. Dor - Albane

Bericht door Roland »

wouger schreef: zo 22 dec 2019, 23:22
Hans schreef: zo 22 dec 2019, 15:11 Recent weer een doosje van deze heerlijke cognac gekocht in Duitsland, bij onze vriend van Cognac Paradise. Nog steeds volop verkrijgbaar tegen schappelijke prijzen, in de loop der jaren nooit meer dan € 55,--voor betaald. Aan die gelimiteerde oplage van 2400 flessen begin ik wel wat te twijfelen. Volgens mij heb ik die in mijn eentje inmiddels wel gehad :lol:
Versturen die naar Nederland, doen de meeste webwinkels uit Duitsland toch niet?
Hans maakt gebruik van http://www.huifkarverzendservice.nl/

mvg,
RolanD
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: A.E. Dor - Albane

Bericht door Hans »

Roland schreef: zo 22 dec 2019, 23:40 Hans maakt gebruik van http://www.huifkarverzendservice.nl/

mvg,
RolanD
Dank je Roland, klopt ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
wouger
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 09 dec 2019, 19:44

Re: A.E. Dor - Albane

Bericht door wouger »

Eens kijken of ik deze kan bestellen via huifkar.

Nu in de aanbieding bij cognac Paradise in geschenkverpakking
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: A.E. Dor - Albane

Bericht door Hans »

En wederom in de aanbieding bij Cognac Paradise voor een hele € 55,55 krijg je er ook nog 2 glaasjes bij. Die 'gelimiteerde oplage' kan maar niet op. Weer een paar flesjes van besteld. Had mijn voorraad niet goed bijgehouden. :? Nu voorlopig genoeg :D
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “A.E. Dor”