FF Voorstellen: Harold

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Plaats reactie
Harold
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 16 okt 2011, 16:00
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

FF Voorstellen: Harold

Bericht door Harold »

Hoi daar,

Mijn vader was liefhebber van Remy Martin VSOP. Door hem heb ik cognac leren kennen. Ik denk dat ik mijn eerste glaasje van hem kreeg toen ik 15 was. Ik herinner me avonden dat we met de familie bij elkaar zaten bij de open haard met een glas RM en dat hij verhalen van zijn tijd bij de grote vaart ging vertellen. Mijn eerste fles voor mezelf kocht ik nadat ik mijn eerste baan had gevonden. Dat was een Camus Napoleon. Daarna volgden een Camus XO, een Courvoisier Napeleon en XO. Bij het Pot Still Festival dat elk jaar door Van Wees (Amersfoort) wordt georganiseerd, heb ik een aantal bijzondere cognac-huizen leren kennen: Jean Fillioux, Ragnaud-Sabourin en Chateau Montifaud. Mijn persoonlijke favoriet blijft Jean Fillioux. Elk bezoek aan La Pouyade is een feest.

Na 20 jaar sociaal-wetenschappelijk was het tijd voor een carrière-switch. Vandaag de dag sta ik elke dag in Slijterij de Cognactheek Apeldoorn, samen met Erik. Wij voeren het grootste assortiment cognac in de Benelux. Daarnaast ben ik docent bij Fontys Sporthogeschool.

Door mijn (werk)reizen naar Frankrijk verbetert mijn Frans geleidelijk. Dat moet ook wel want veel Fransen spreken niet of nauwelijks Engels. Hoewel, bij de jonge generaties gaat dat wel steeds beter. Ik hoop elk jaar minimaal twee keer naar Cognac en eventueel ook Armagnac te gaan.

Harold
geboren in juli 1968, wonend in Apeldoorn.
Laatst gewijzigd door Harold op ma 28 jan 2019, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: FF Voorstellen: Harold

Bericht door Hans »

Welkom op het forum, Harold en meteen actief. Zo zien we het graag.
Wonend in Breda en van Wees-georiënteerd, bijzonder. Als eens in De Cognatheek in Antwerpen geweest?
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: FF Voorstellen: Harold

Bericht door wouter »

Leuke introductie! Heel hartelijk welkom op het forum Harold!

Groeten,

Wouter

P.s. bedoel je de [img=http://www.cognacreview.nl/otard-xo-gold/]Otard XO Gold[/img]?
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”