Even voorstellen dus :)

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Plaats reactie
Sander
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 14:40

Even voorstellen dus :)

Bericht door Sander »

Leuk om te zien dat er een Nederlandse cognac review site is, met een forum. Jammer dat het aantal (actieve) leden niet zo groot lijkt te zijn. Er moeten toch echt meer liefhebbers in dit landje rondlopen lijkt mij.

Ik ben dus Sander, ik ben eind 30 en werk als Technology Consultant.
Ik ben naast een cognac liefhebber ook een wijnliefhebber, ik probeer jaarlijks een wijntrip naar Frankrijk te maken. Per vakantie gaan er een fles of 100 mee terug naar huis. Mijn vader dronk altijd al cognac en ik was toen ik klein was al gefascineerd door de geur ervan.

Het met grote regelmaat cognac kopen (eigenlijk drink ik alleen XO) is begonnen toen ik wekelijks voor mijn werk moest vliegen, en dat een maand of acht lang. Wat doe je op een vliegveld als je moet wachten? Precies ... een beetje shoppen. Iedere week dus een andere fles mee naar huis ;)

Ik ben niet iemand die uitgebreide notities bijhoud van hetgeen ik drink. Ik drink om ervan te genieten, lekkere wijn of cognac vergeet ik niet zo snel
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Even voorstellen dus :)

Bericht door wouter »

Welkom op dit forum Sander! Leuk dat je jezelf hebt aangemeld!

Het aantal leden is inderdaad nog niet zo groot (forum bestaat minder dan een maand) echter groeit gestaag en ben ervan overtuigd dat het een stuk drukker gaat worden ;-)

Wat is de reden om alleen XO cognacs te drinken?

Las dat je aardig positief bent over de Frapin Cigar Blend, rook je daar ook een sigaar bij? :)

Groeten,

Wouter
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Sander
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 14:40

Re: Even voorstellen dus :)

Bericht door Sander »

Reden dat ik alleen XO drink is dat ik altijd voor het beste ga, met alles ;)

Ik rook zo nu en dan een sigaar, bij voorkeur een lekkere Cohiba. Ik ben niet zo'n barbaar die zijn cigaar in de cognac doopt .... zonde van je sigaar en zonde van je cognac.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Even voorstellen dus :)

Bericht door wouter »

Goede instelling, om altijd voor het beste te gaan! ;)

Inderdaad zonde om een sigaar in Cognac/Whisky te dopen. Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de wat zachtere Cubanen zoals Foseca of Hoyo de Monterry.

Van welke Cohiba serie ben jij de grootste fan? La Línea Clásica, La Línea 1492 (Siglo) of de Maduro 5?

Zie ook het sigaren, topic.
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”