Voorstellen, Johan89

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Plaats reactie
Johan89
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 03 aug 2011, 19:06

Voorstellen, Johan89

Bericht door Johan89 »

Hallo allemaal.
Gisteren heb ik een leuke fles cognac gekocht waar ik wat meer over wil weten, zodoende eindelijk toch besloten me hier aan te melden. Ik ben 22 jaar en kom uit het noorden van het land. Zojuist afgestudeerd, en na een jaar werken wil ik verder studeren.
Naast interesse in cognac interesseer ik me ook in sigaren en wijn, kortom het goede leven :P ..
Tot op heden heb ik (nog) niet veel verschillende merken cognac geprobeerd. Wel ben ik zeer te spreken over het merk Chateau de Montifaud.
Ik hoop hier meer te leren over cognac en uiteraard eens een proeverij bij te wonen.

Groeten
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Voorstellen

Bericht door wouter »

Welkom op het forum Johan!

Leuk dat je naast Cognac ook geïnteresseerd bent in Sigaren! Bekijk ook eens het sigaren onderwerp op de site!

Montifaud is een prima merk, geweldige prijs kwaliteit verhouding!

Welke studie heb je afgerond en ga je nu volgen?

Als je nog vragen hebt horen we het graag!

Groeten,

Wouter
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Voorstellen, Johan89

Bericht door Hans »

Welkom op het forum, Johan!

Geen slechte start, Montifaud. Wel het een en ander over te vinden bij Merken en Soorten, zoals je vast al gezien hebt. DE manier om je kennis uit te breiden is het bezoeken van de proeverijen. Er zijn meer noordelingen die daarvoor regelmatig afzakken naar het midden des lands ;)

Groeten,

Hans
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Johan89
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 03 aug 2011, 19:06

Re: Voorstellen, Johan89

Bericht door Johan89 »

Sigaar rook ik niet zo heel vaak, sommige zijn ook nog te sterk, zeker in combinatie met cognac. Dan wordt ik waarschijnlijk net zo grauw als de as van de sigaar ;) .. Ik vind de sigaren van Private Stock wel fijn, mediumfillers uit de Dominicaanse Republiek.
Bouwkunde net afgerond en Vastgoedkunde ligt voor mij in de planning. Binnenkort vertrek ik eerst voor 2 maanden naar Frankrijk om te helpen op een wijnboerderij. Daarna zal ik ook de proeverijen eens wat intensiever gaan volgen denk ik.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Voorstellen, Johan89

Bericht door Hans »

Johan89 schreef:Sigaar rook ik niet zo heel vaak, sommige zijn ook nog te sterk, zeker in combinatie met cognac.
Over het roken van sigaren bij cognac zijn de meningen verdeeld, ook op dit forum. Mijn persoonlijke voorkeur: niet tegelijk, maar apart.
Johan89 schreef:Ik vind de sigaren van Private Stock wel fijn, mediumfillers uit de Dominicaanse Republiek.
Als je van mediumfillers houdt: zeker de "newfillers" van Olifant eens proberen, bijvoorbeeld de Dominee Valentijn. De Fidelio (mijn favoriet) is helaas uit de collectie
Johan89 schreef:Bouwkunde net afgerond en Vastgoedkunde ligt voor mij in de planning.
Slechte markt, verstandig om nog even door te studeren.
Johan89 schreef:Binnenkort vertrek ik eerst voor 2 maanden naar Frankrijk om te helpen op een wijnboerderij.
That's the spirit!
Johan89 schreef:Daarna zal ik ook de proeverijen eens wat intensiever gaan volgen denk ik.
Je bent van harte welkom!
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”