Ook even voorstellen

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Plaats reactie
WormTub
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 03 jan 2011, 07:13

Ook even voorstellen

Bericht door WormTub »

Hallo Forummers,

allereerst de beste wensen aan iedereen, en dat het maar weer een spiritueel jaar mag worden. Tijdens de week vakantie rond de afgelopen feestdagen was ik op het Internet aan zoeken naar wat info over cognac en zo kom ik (hoe kan het ook anders) op Het Cognac Forum terecht. Dus meteen maar eens aanmelden om een bijdrage te kunnen leveren, al zal die nog zeer beperkt zijn, want ik ben totaal nieuw in de wereld van de cognacs.

42 Jaar geleden hebben m'n ouders me de naam Eugène meegegeven en woon aan de oostkant van het land in de Betuwe. De eerste kennismaking met cognac was via m'n vader die altijd wel een fles in de kast had staan. In mijn herinnering was dat vaak een Remy Martin VSOP en die dronk hij toen hij nog leefde tijdens de feestdagen. Toen hij op 65 jarige leeftijd overleed heb ik me over de fles De Lagrange VSOP 'ontfermd' aangezien ik de enige was die iets met sterke(re) drank heeft in het gezin. Later nog eens een dergelijke fles gekocht omdat ik die toen wel lekker vond, maar die werd al snel naar de achtergrond verdrongen door de single malt die ik in '96 in Schotland ontdekte. Na tijdens een rondreis in 2003 van de Feis Ile (Festival of Malt and Music) op Islay gehoord te hebben is dat bij ons een jaarlijks terugkerende trip geworden. Ook festivals in binnen- en buitenland staan geregeld op de agenda om daar met vrienden te genieten van alles wat het leven te bieden heeft en op zoek te gaan naar mooie whisk(e)y's en bourbons. Op een aantal van deze festivals bemens ik ook stands om de liefde voor het levenswater over te brengen aan de bezoekers. Sinds enige tijd ben ik actief lid van de Usquebaugh Society waar ik ook het clubblad (De Kiln) mee vormgeef en vul met artikelen en informatie.

Op een van die festivals, het Pot Still Festival van Van Wees, werd dit jaar de interesse voor cognac weer aangewakkerd. Voorheen er altijd naar toe gegaan met de wetenschap dat er ook ander gedistilleerd te vinden was, maar als ik dan weer naar buiten liep had ik alleen maar weer aan de whisk(e)y en bourbon gezeten. Dit jaar het maar eens anders aangepakt en twee sessies bezocht: een voor de whisk(e)y's en bourbons en een voor het ander gedistilleerd. Daar na de calvados en de grappa bij Tariquet (bas-armagnac) en bij Château Montifaud en Ragnaud-Sabourin voor hun cognacs aan geweest, en dat was zééééér overtuigend :D . Inmiddels een Fontvieille van R-S gekocht, en daar gaat het ongetwijfeld niet bij blijven.

Maar goed, er is dus nog een hoop te leren en nog meer te ontdekken, dus daar gaan we dan maar eens langzaamaan mee beginnen. De artikelen en postings hier op de site (waarvoor dank!) zijn er al een mooi begin van. En wie weet zien we elkaar ergens een keer op een proeverij of festival.
Cheerio,

Eugène

http://www.wormtub.com
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Ook even voorstellen

Bericht door wouter »

Wat een prachtige introductie Eugene! Ook leuk om te horen dat je zo'n geschiedenis hebt in de gedestilleerd!

Ik ben naast Cognac ook zeer geïnteresseerd in Whisky. Wat ik zo mooi aan beiden vind, is dat ze beiden zo'n andere identiteit hebben....

Heel hartelijk welkom en geniet veel op het forum!
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Ook even voorstellen

Bericht door Hans »

Ook namens mij van harte welkom Eugène!

Inderdaad, mooie introductie.
WormTub schreef:Inmiddels een Fontvieille van R-S gekocht, en daar gaat het ongetwijfeld niet bij blijven.
Een uitstekend begin! Op dit forum wel het een en ander over te vinden. Was enige tijd mijn favoriet. Inmiddels ingehaald, zo gaat dat.
WormTub schreef:En wie weet zien we elkaar ergens een keer op een proeverij of festival.
Er is nog plaats bij de volgende proeverij, op 19 februari.
Je liefde voor Whisky deel ik niet, ondanks verwoede pogingen van een vriend van mij. Ik zal de link van jouw site aan hem doorsturen
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
WormTub
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 03 jan 2011, 07:13

Re: Ook even voorstellen

Bericht door WormTub »

wouter schreef:Ik ben naast Cognac ook zeer geïnteresseerd in Whisky. Wat ik zo mooi aan beiden vind, is dat ze beiden zo'n andere identiteit hebben....

Heel hartelijk welkom en geniet veel op het forum!
Dank Wouter, en je hebt helemaal gelijk, dat maakt het zo mooi. Voor elk moment wat te vinden zeg ik altijd maar. Ik zal eens op de whiskyreview-site kijken, die kende ik nog niet.
Hans schreef:Een uitstekend begin! Op dit forum wel het een en ander over te vinden. Was enige tijd mijn favoriet. Inmiddels ingehaald, zo gaat dat.
Dank Hans, en inderdaad, life goes on, de zoektocht ook.
Hans schreef:Er is nog plaats bij de volgende proeverij, op 19 februari.
Je liefde voor Whisky deel ik niet, ondanks verwoede pogingen van een vriend van mij. Ik zal de link van jouw site aan hem doorsturen
Ik zag het al en zal eens in de agenda kijken. Dat is een proeverij in de middag neem ik aan, anders wordt het OV een probleem vrees ik. En ieder zo z'n ding hè. Ik ben er op het PSF achter gekomen dat calvados niet bij mij in de kast terecht zal komen.
Cheerio,

Eugène

http://www.wormtub.com
Gebruikersavatar
Jurrit
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 396
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 08:57
Locatie: Heerenveen

Re: Ook even voorstellen

Bericht door Jurrit »

@ Eugène,

Je hebt een PB.

groet,

Jurrit
Gebruikersavatar
Jurrit
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 396
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 08:57
Locatie: Heerenveen

Re: Ook even voorstellen

Bericht door Jurrit »

Dag Eugène, is je pakket inmiddels gearriveerd ?
WormTub
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 03 jan 2011, 07:13

Re: Ook even voorstellen

Bericht door WormTub »

Ze hebben gister een poging gedaan, maar was toen niet thuis. Morgen weer een, dan zou het moeten lukken, want ze komen hier over het algemeen als ik al thuis ben. I'll keep you posted.
Cheerio,

Eugène

http://www.wormtub.com
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”