Aangenaam Ricky en Ton

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Plaats reactie
tonenricky
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 23:26

Aangenaam Ricky en Ton

Bericht door tonenricky »

Hallo.
Wij zijn Ricky en Ton.
Ricky is een heuse Kokkin die haar strepen verdiend heeft op hoog niveau.
Ton was jaren gastheer en zanger. Wij hadden een luxe restaurant in Sittard "De Ophovener Molen".
Daar heb ik (Ton) Cognac leren kennen.
Wij wonen nu in Brazilie en hebben een restaurant en heel klein hotelletje op het strand van Lagoinha, het noorden van Brazilie.
Wij zijn hier om een heel project te bouwen ....maar we hebben nogal last van de bureaucratie hier, dus zit het niet mee.
Uiteraard missen we onze proeverijen, de betaalbare Champagnes, de goede wijnen voor een redelijke prijs en een betaalbare Cognac.
Wij gaan lekker genieten van jullie verhalen die in het forum staan onder het genot van een caparinha.

Groetjes.
Gebruikersavatar
Jurrit
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 396
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 08:57
Locatie: Heerenveen

Re: Aangenaam Ricky en Ton

Bericht door Jurrit »

Hoi Ton en Ricky,

Leuk om jullie op het Forum te ontmoeten !
Je introductie klinkt als een verhaal uit een prachtig jongens-en meisjesboek ;)
Vanuit Nederland een mooi restaurant opgebouwd en dan nu op het strand van Brazilië.
Dat klinkt geweldig en wat voor project ben je aan het opbouwen ?
En is de caparinha beter dan de cognac 8-)
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Aangenaam Ricky en Ton

Bericht door wouter »

Heel hartelijk welkom op het forum! Leuk dat jullie je hebben aangemeld!

Wat is jullie favoriete cognac?
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
tonenricky
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 23:26

Re: Aangenaam Ricky en Ton

Bericht door tonenricky »

HalloJurrit.

Nou die jongens droom was het, maar nu even anders. Het is allemaal anders gelopen als voorzien. Betreft ons project hier liggen wij hier behoorlijk onder vuur bij de overheid en daarom zijn wij naar de rechtbank gestapt en voeren nu een proces tegen de staat hier. Lang verhaal met heel veel ellende, maar met de grote waarschijnlijkheid dat we winnen. http://www.happyview.ws
Met ons kleine hotel Casa Vipp http://www.casavipp.ws zijn ook zat problemen. Maar die gaan op dit moment de betere kant op. Al met al elke dag de 28 graden, de starndwandelingen en het vrije gevoel verzachten al het ongemak.

Wat betreft de Caparinha en de Cognac. Een liter Cachaca (hoofdonderdeel van de Caparinha) kost hier 3 Euro. De limoenen hagen aan de boom. Dus de cachaca wint het al gauw qua genieten. Ook.... lands wijs ...is.... lands eer...... telt mee. Bij de zilte wind en de mooie temparaturen hier past de limoen, suiker en Cachaca als een uitvinding. Maar een Cognag na een perfect diner op een stormachtige avond, lekker warm bij de haard ....is goud waard. Daar kan weinig tegen op. Daarom mag er ook best vermeld worden dat de Cognac een Nederlandse uitvinding is. Zeg dat nooit tegen een Fransman, want hij zal je aankijken alsof hij je niet "vat".

Ik zelf ben een absolute Hennessy man. Maar dat komt voornamelijk omdat wij veel hebben mogen genieten van het Top segment van Hennessy en ook bezoeken hebben afgelegd in de privé kelders van Filloux. Omdat dit nogal indrukwekkend is ben je dus al snel onder "invloed". Ik val daarom ook niet onder de grote wijde Cognac kenners, maar weet dus wel wat een goede Cognac is. Ik beaam dat een lekkere Cognac niet altijd gekoppeld is aan een dure Cognac en vandaar mijn lidmaatschap aan het forum. Helaas zijn de meeste Cognacs hier in het noorden van Brazilie niet te koop of schrikbarend duur. Gelukkig kom ik nog wel eens in Nederland en hebben de douaniers hier aan de grens weinig verstand van een goudbruin "go(e)dje".

Mijn favorite is de Paradis van Hennessy met heel veel vanille, vleugje chocalade, honing en pruim.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes Ton.
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”