Meijer

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Plaats reactie
Meijer
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 12
Lid geworden op: do 21 dec 2017, 15:10

Meijer

Bericht door Meijer »

Beste allen,

De laatste weken ben ik eens begonnen met Cognac en sigaren, inmiddels een beginnetje gemaakt met een aantal flessen om te testen en wou daar graag eens wat meer over vertellen en weten. Ik zoek lekkere combinatie's en probeer ook soms met wat hapje's de beleving te completeren en stilletje's te genieten met op de achtergrond een kalm muziekje.

De laatste jaren begin ik steeds meer een levens genieter te worden en probeer dan ook echt meer uit het leven te halen dan alleen een frikandel speciaal en een blikje Heineken bij wijze van spreke.


Afgelopen weken het volgende aangeschaft:

Frapin VS
Frapin VSOP
Courvoisier VS
Courvoisier VSOP
Jules Bellery VS
Marquis VS

Johnnie Walker Black
The Glenlivet Founders reserve

Balmoral Corona Dominican Selection
Balmoral Corona Aged 3 years
Bolmoral Corona 120 Sumatra Vintage
De huifkar Reservados


Leuk begin om een beetje te testen wat mijn smaak is en wat voor mij smakelijke combinaties zijn. Voor de rest zal ik wel een aantal vragen op het forum stellen en mijn ervaringen delen.
Meijer
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 12
Lid geworden op: do 21 dec 2017, 15:10

Re: Meijer

Bericht door Meijer »

Ondertussen ben ik nu de Marquis VS aan het proeven en de eerste indruk is redelijk positief voor een goedkoop flesje als dit.

Maar waar ik nog veel meer van onder de indruk ben is mijn eerste Huifkar sigaar!!!!! Potverdorie wat een mooie volle zachte smaak! Redelijk prijzig voor 3,85 P/st. Maar wat een smaak zeg! Deze brand ook verschrikkelijk mooi rustig en beheerst, en een perfecte trek vergeleken met de Balmoral en blijft hierdoor veel koeler.

Hoop dat er een paar sigaren rokers zijn om ook daar wat gedachten over te wisselen wat lekker is en goed combineert.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Meijer

Bericht door wouter »

Hartelijk welkom op het Cognacforum!

Cognac en sigaren vind ik ook een schitterende combinatie, al blijft een biertje met een patatje natuurlijk ook lekker... :D

Alhoewel ik niet heel bekend ben met de Nederlandse sigaren, weet ik wel dat de Huifkar is een redelijk goed merk is. De Olifant of Hajenius zijn nog een stapje beter. Ben je ook bekend met Zuid-Amerikaanse of Cubaanse sigaren?

VS Cognacs zijn over het algemeen iets scherper van smaak dan VSOP of XO cognacs en zijn daardoor redelijk goed te combineren met een sigaar. Daarnaast zijn er ook zogenaamde sigaar Cognacs, deze zijn iets zwaarder van smaak en iets alcoholischer zodat ze niet wegvallen ten opzichte van de sigaar. Dergelijke Cognacs kan ik je zeker aanbevelen.

Veel plezier hier!
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Meijer
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 12
Lid geworden op: do 21 dec 2017, 15:10

Re: Meijer

Bericht door Meijer »

Hoi,

Nee ik ben niet bekend met Zuid-Amerikaanse of Cubaanse sigaren op dit moment en zit nog in de ontgroening fase van alles. ik heb mij lukraak wat flessen cognac aangeschaft en wat sigaren om uit te testen.

Uiteraard in het verleden wel eerder een cognac en sigaartje gehad, maar nooit opgelet wat ik kocht of nagedacht over de beleving. De Olifant heb ik wel goede verhalen over gelezen en die staat dan ook op mijn lijstje voor volgende maand met nog een paar andere soorten eventueel. M.b.t. sigaar cognacs moet ik nog goed verdiepen in wat er beschikbaar is en wat dat voor mij kan betekenen. Spannende ervaring zal het gaan worden en verheug mij er al op.

Voor nu is het alles ontdekken, zo is mijn mening over de Frapin V.S.O.P niet bepaald positief en is deze mij veel te zoet en sinaasappel achtig. Hij komt mij ook erg lobbig en dik over door toevoegingen waarvan ik nog niet weet wat het is. Heb ook sterk het vermoeden dat er iets doorgemengd is wat er niet echt in hoort te zitten en het meer een commercieel product is. Zou de Frapin eerder gebruiken voor een mix of iets met ijs en kersen/chocolade.

Zo weet ik ook dat ik de Huifkar niet wil verpesten aan de gemiddelde cognac en deze is mij te aromatisch en zacht om hem te pakken bij een VS voor zover ik nu denk. Maar het blijft ook een kwestie van ervaren en proberen op dit moment. Wellicht dat ik hem nog even wil proberen met de Jules Bellery VS, kwam bij mij aardig zacht over zonder al te lange nasmaak en dat zou bij de Huifkar wel redelijk kunnen passen.

Bedankt voor het welkom en we gaan een mooie tijd tegemoet!
Meijer
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 12
Lid geworden op: do 21 dec 2017, 15:10

Re: Meijer

Bericht door Meijer »

Ben nu de Balmoral Dominican Selection aan het testen en merk direct al bij het aanbranden dat deze droog en scherp is. Verder bevat het weinig smaak en komen er geen mooie aroma's los. Brand ook veel te vel en de askop laat snel los wat hem er niet beter op maakt. Hij begint mij zelfs al lichtelijk scheef weg te branden dus zegt het meer dan genoeg dat dit geen topper is. Lekker met een mix Jack D7 cola, maar meer ook niet.

Aged 3 Years is goed van smaak en gewoon een mooie brand maar sneeuwt wel een beetje, vermoedelijk door de dek of bind bladen.

De 120 Vintage is gewoon een zeer goede als het gaat om het mooie branden, trek en smaak. Houdt zijn kop goed vast tot + 2cm met gemak en blijft goed branden. Ook zijn omslagpunt is mooi laat en blijft dan nog steeds rustig en relatief zacht in zijn smaak.

Huifkar is wel een echte topper vergeleken met de Balmoral soorten en ben benieuwd naar andere "betere" soorten in de toekomst.
Filip1975
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 10 aug 2014, 09:49
Contacteer:

Re: Meijer

Bericht door Filip1975 »

Tip van een liefhebber uit mijn vriendenkring bij een heerlijke sigaar: cognac Croix Maron XO. Neem eens een kijkje op www.cognachuis.eu
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”