cognac het nieuwe hoofdstuk....

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Plaats reactie
DokterBol
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 11
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 12:21

cognac het nieuwe hoofdstuk....

Bericht door DokterBol »

Hallo Allemaal,

Ik hou mij al heel wat jaren bezig met whisky en uiteindelijk ook met andere distillaten. Dus inmiddels staat de kast al erg vol met van alles lekkers. Van Whisky, Marc, grappa, Fine tot cognac en nog ben ik niet uit gedronken :lol: Mijn kennis van cognac is nog groeiende dus ik hoop hier een hoop te leren van jullie. binnenkort (16/5/17) is er weer een proeverij bij van Wees in Amersfoort met cognac van Giboin :roll: dus dat moeten we ook maar weer ervaren. Een tijdje geleden een berg kleine flesjes whisky,cognac en sherry overgenomen van iemand. Deze komen uit de jaren '60 en '70... kan wel zeggen dat men wel wist wat ze toen deden, erg lekker spul. onder andere de Hennessy VSOP Reserve geproefd, erg goed!!! Ben begonnen met lezen in de cognacbijbel "de geschiedenis van cognac". Dus hopelijk komt het ooit nog goed met mij :)

Groeten Patrick
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: cognac het nieuwe hoofdstuk....

Bericht door Ton »

Welkom op het forum Patrick,

Ik ben benieuwd wat je zoal in je kast hebt staan, natuurlijk vooral welke cognacs, maar ik lust zelf ook wel een goede grappa of whisky, dus ook daar ben ik wel benieuwd naar.
Giboin is een borderies cognac en kan erg lekker zijn. Helaas heb ik zelf een keer een beroerde fles daar van gehad. Ook op internet vind je wel wisselende ervaringen met Giboin. Maar dus ook enthousiaste!
Tja die 60-er en 70-er jaren flessen. Dat was zeker beter dan tegenwoordig, in ieder geval wat de grote merken betreft. Er is tegenwoordig een clubje mensen die zich daar speciaal op toelegt. Old Spirits Lab heten ze. Af en toe een proeverij in Amsterdam. Misschien aardig om eens in de gaten te houden.
Wat boeken betreft: De Geschiedenis van Cognac is zeker een interessant boek. Voor andere, meer moderne aanraders zou ik voor Reinier Koops gaan. Of je kan hier eens kijken: http://cognac-ton.nl/overige/boeken-ove ... aanraders/.
Proeverij: ik hoop dat er binnenkort weer eentje komt. Het zal wel niet meer mei worden, maar ik hoop toch juni. Ik verwacht daar zeer binnenkort een post over op dit forum.
19 Mei is er trouwens een proeverij in Antwerpen bij Gert. Daarover kun je ook meer informatie vinden op dit forum: http://www.cognacforum.nl/viewtopic.php ... 9619#p9608. Altijd interessante merken die Gert laat proeven!
DokterBol
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 11
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 12:21

Re: cognac het nieuwe hoofdstuk....

Bericht door DokterBol »

Hoi Ton,

Ik zal binnenkort een lijst maken met wat ik zoal in de kast heb staan.
ik weet niet of je ook op whiskybase een account hebt anders kan ik je daar beter aan toevoegen, kun je meteen zien wat er in mijn kast staat aan whisky's :roll: een fles of 75 ben ik bang...
en wat andere dranken betreft ongeveer even veel vrees ik... vandaar dat ik geen lijst heb ;) je blijft schrikken van lijstjes.
Ik ben nog wel heel benieuwd Ton, welke 10de cognac je voor ons verborgen wilt houden in je lijstje "top tien" er staan er maar negen in namelijk :lol:

groet Patrick
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: cognac het nieuwe hoofdstuk....

Bericht door Ton »

Hoi,

Ja, ik heb een account op whiskybase. Ik kwam er alleen niet meer in op mijn oude account. En verzoek om password te herstellen werd niet 'bezorgd'. Ik ben bang dat ik er nog met een oud e-mailadres in sta. Ik heb wel een nieuwe account gemaakt, maar ben niet meer opnieuw aan een 'collection' begonnen.
Dat is wel jammer, dat het cognacforum niet zo'n mooi programmaatje heeft als Whiskybase. Die was overigens voor mij wel de aanleiding om op het cognacforum te beginnen met een 'actuele collectie'. Iets beters dan dat kreeg ik niet voor elkaar helaas. Maar het voldoet.

Mooie verzameling heb je! Maar ik ben niet zo thuis in al die exotische merken. Hoewel er best een aantal voor mij bekende namen tussen staan.

Nummer 10 blijft nog even een verrassing :lol:
Is er een keer 'afgevallen'; ik kan wel een heel rijtje noemen die in aanmerking komen voor de 10e plaats. Ik zal me er wel weer eens over gaan buigen.

Voor wat betreft de cognac-proeverij: misschien moet je even een PB maken gericht aan Wouter met de vraag of je er nog bij kan of anders dat je graag 1e reserve wilt staan. Lijkt me leuk om je er bij te hebben!

Groeten,
Ton
Tom2
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 31
Lid geworden op: do 06 okt 2016, 14:43

Re: cognac het nieuwe hoofdstuk....

Bericht door Tom2 »

DokterBol schreef: kun je meteen zien wat er in mijn kast staat aan whisky's :roll: een fles of 75 ben ik bang...
Hoi Patrick,

Dat valt best nog wel mee hoor. ;)

Gr
Tom
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: cognac het nieuwe hoofdstuk....

Bericht door Ton »

DokterBol schreef:Hoi Ton,

Ik ben nog wel heel benieuwd Ton, welke 10de cognac je voor ons verborgen wilt houden in je lijstje "top tien" er staan er maar negen in namelijk :lol:

groet Patrick
Ik heb zojuist de 10e er weer bij gezet!
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: cognac het nieuwe hoofdstuk....

Bericht door wouter »

Hoi Patrick! Van harte welkom op dit mooie forum!
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”