Gedistilleerde dranken.

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Plaats reactie
Lucas1989
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 02 dec 2016, 17:28

Gedistilleerde dranken.

Bericht door Lucas1989 »

Mijn naam is Lucas van Bergen,
Ik ben achterin de 20 en een grote fan van gedistilleerde dranken waaronder cognac.

Al lange tijd ben ik werkzaam als bartender in de horeca wereld. Ik heb ook al vele cursussen en trainingen gehad op het gebied van horeca waaronder ook gedistilleerd. Toch heb ik het idee dat mijn kennis echt niet verder gaat dan de bekende commerciële merken, wat erg zonde is want er zijn zoveel andere mooie cognac huizen.

Ik kwam dit forum per toeval tegen toen ik opzoek was naar de "prunier vintage 1967 grande champagne" en uiteraard meer wilde weten over deze cognac.

Mochten er mensen zijn die mij hier meer over kunnen/willen vertellen zou dat erg fijn zijn.

Groetjes Lucas
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Gedistilleerde dranken.

Bericht door Ton »

Hallo Lucas,

Mooi dat je het forum hebt weten te vinden.
Het is me niet helemaal duidelijk wat je nog meer van deze fles wilt weten, maar op de website Cognac-ton.nl kun je wel meer over Prunier te weten komen (http://cognac-ton.nl/merken-en-producen ... r/prunier/).
De Grande champagne vintage van 1967 is niet meer regulier te koop.
De waarde van deze vintages wordt door twee dingen bepaald: hoe oud de cognacs zijn, dat wil zeggen hoe oud ze waren toen ze werden gebotteld; en door de huidige marktwaarde, dat wil zeggen wat de gek er voor geeft. Dit laatste is vooral interessant als de cognacs niet meer geproduceerd worden, zoals deze 1967. Hoewel er soms best nog wel winkels te vinden zijn waar hij nog op voorraad ligt. Ze worden nog wel af en toe veilingsites aangeboden. Het lijkt me dat je er makkelijk 200 euro voor kunt krijgen, maar persoonlijk zou ik hem liever zelf leeg drinken 8-).
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”