Even voorstellen

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ernie
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 10
Lid geworden op: di 23 jun 2015, 09:27

Even voorstellen

Bericht door Ernie »

Hallo, mijn naam is Ernst en ik ben net op dit forum terechtgekomen omdat ik op zoek was naar wat meer info over cognac.
Eerlijk gezegd had ik nooit iets met cognac, totdat een vriend van mij me wat van zijn collectie liet proeven. Ik merkte dat ik toch wel erg genoot van zo´n glaasje en dat ik er zelf ook graag meer over te weten wil komen en ook wat goede cognacs wil aanschaffen.
Uiteindelijk zou ik ook graag eens naar een proeverij gaan en misschien in de toekomst ook op reis naar de streek.
Het enthousiasme hier werkt in ieder geval heel aanstekelijk..
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Ton »

Welkom Ernst,

Lijkt me wel dat je aan het juiste adres bent. Als je ooit een tripje naar de cognacstreek plant, moet je het maar laten weten, dan hebben we wel tips.
Wat de proeverijen betreft: altijd gezellig en leerzaam. Je hoeft niet per se te wachten tot het forum weer een proeverij heeft. Dat zal waarschijnlijk in het najaar weer zijn. Soms heeft Cognacshop.be of Cognacnet.eu een proeverij en die zijn ook zeer de moeite waard. Meestal worden die ook op ons forum wel aangekondigd.
Ik ben intussen ook wel benieuwd welk cognacmerk je het meeste aantrok en je zover heeft gekregen om er meer over te willen weten.

Groeten,
Ton
Laatst gewijzigd door Ton op wo 24 jun 2015, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Even voorstellen

Bericht door Hans »

Welkom op het cognacforum Ernst!

Voor enthousiasme over cognac ben je hier aan het goede adres. Ben benieuwd welke cognac je interesse heeft gewekt. Veel mensen komen niet verder dan de grote merken en er is zoveel meer en beters te vinden. Misschien heb je wat aan dit topic bij je zoektocht. Proeverijen worden hier aangekondigd.

Veel sukses en als je vragen hebt, dan zien we die graag.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ernie
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 10
Lid geworden op: di 23 jun 2015, 09:27

Re: Even voorstellen

Bericht door Ernie »

Hartelijk dank voor jullie antwoorden! Ik zal de genoemde sites en topics in de gaten houden.
Een cognac die me in ieder geval aansprak en die misschien mede mijn interesse versterkt heeft is de Frapin VSOP. Maar omdat ik verder nog weinig soorten heb geproefd, weet ik nog niet precies wat ik qua smaak verder waardeer.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Even voorstellen

Bericht door Hans »

De Frapin VSOP is wat mij betreft een prima cognac in zijn prijsklasse. Als het Grande Champagne smaakpalet je aanspreekt, valt er nog veel moois te ontdekken!
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”