Even voorstellen: Kris

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Plaats reactie
Kris
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 1
Lid geworden op: di 05 mei 2015, 23:26

Even voorstellen: Kris

Bericht door Kris »

Ik, Kris, 35 jaar, zit hier aan een glaasje Robert Dupin VSOP, welke ik heb gekregen van mijn vader die hem weer voor zijn verjaardag heeft gehad. Aangezien hij geen Cognac drinkt heeft hij deze aan mij geschonken. De fles hiervoor was een Carlos 1 (brandy) en daarvoor een Remy Martin.

Mijn collectie heeft nooit uit meer dan 2 flessen bestaan en mijn interesse is begonnen bij de openhaard in Scheveningen op het strand. Een verzamelaar ben ik niet, maar ik pak een glaasje om te relaxen en te genieten.

Ik kwam op dit forum terecht tijdens een zoektocht naar een nieuwe fles, want mijn de Robert Dupin is toe aan vervanging. Maar wat is nu een mooie fles?

Al bladerend door dit forum, besef ik dat er nog veel te ontdekken is.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Kris

Bericht door Ton »

Welkom op het forum Kris,

Leuk dat je een Dupin hebt, want die zie je niet zo vaak. Dupin is een merk van cognacproducent Ménard die dit merk voor Boomsma maakt. Dus vooral voor de Nederlandse markt. Ik weet niet of het merk nog steeds wordt gemaakt en volgens mij heeft ook niemand op het forum al eens een Dupin geproefd.
Welke heb je? Een VSOP?
Je bent aan vervanging toe zeg je en waarschijnlijk is Dupin ook moeilijk meer te verkrijgen. Dus wat is nu een mooie fles? Leuke vraag, maar smaak is persoonlijk en verder hangt veel af van het budget. Ik zou in elk geval geen VS kopen, maar een VSOP of liever nog een Napoléon of XO.
Dit zijn kwaliteitsaanduidingen die iets over de leeftijd zeggen. Hoe ouder een cognac, hoe beter hij in het algemeen is.
Wat merken betreft: Chateau Montifaud is meestal heel behoorlijk en makkelijk verkrijgbaar.
Als je nog even geduld hebt dan zal er ongetwijfeld meer advies op dit bericht komen van andere leden.
Als je niet wilt wachten: bel dan eens met bijvoorbeeld Eef of Klaas die een cognacwinkel online hebben (cognacnet.eu) of met Gert die eveneens online cognacs aanbiedt via cognacshop.be. Beide kunnen goede adviezen geven en bieden cognacs aan van minder bekende cognacproducenten die cognacs maken van hun eigen druivenoogst (bouilleurs de cru).
Op 22 mei is er overigens een cognacproeverij in Amersfoort waar meestal een 10-12 forumleden elkaar ontmoeten. Zo te zien is er nog plaats, dus als je zin hebt...
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Even voorstellen: Kris

Bericht door Hans »

Welkom op het cognacforum Kris,

Je behoort meteen al tot een select gezelschap, want ik denk dat Ton gelijk heeft: ik heb in ieder geval nog geen Dupin geproefd.

In aanvulling op de tips van Ton, mogelijk heb je wat aan de suggesties in dit onderwerp

Vanzelfsprekend ben je van harte welkom op de komende proeverij, de beste manier om thuis te raken in cognac. En altijd gezellig.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
christiaansud
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 04 jul 2016, 11:39

Re: Even voorstellen: Kris

Bericht door christiaansud »

Dat is ook toevallig ook ik heb een fles Robert Dupin staan hier hoe ik er aankom weet ik niet meer maar ik heb er ook geen meer kunnen vinden eerlijk gezegd durf ik hem niet meer aan te breken
Gebruikersavatar
Christine
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 117
Lid geworden op: ma 18 apr 2016, 08:34
Locatie: Herentals

Re: Even voorstellen: Kris

Bericht door Christine »

Hallo Kris,
Van harte welkom hier!
Groetjes,
Christine.
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”