Even voorstellen: Jurrien

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurrien
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 282
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 18:36

Even voorstellen: Jurrien

Bericht door Jurrien »

Hallo Cognacliefhebbers,

Ik ben Jurrien een echte Bourgondiër. Ik geniet graag van lekker eten met een goed glas wijn. Na een avond lekker eten en drinken ontstond de behoefte om iets anders te drinken dan een zoete likeur. Na het proeven van jenevers, grappa en Nederlandse eaux de vie ontstond de intresse in cognac. Mijn eerste ervaring was Chateau Montifaud 10 jaar oude Grand Champagne.

Ter voorbereiding van mijn najaarsvakantie in de Cognac in 2012 heb ik gebruik gemaakt van Het Cognacforum. Het forum noemde in een reisverslag: Geffard en Painturaud. De beoordelingen deden mij het water in de mond lopen. Diverse cognacs gekocht en nog veel meer geproefd: Geffard, Painturaud, André Couprie, Eric et Katine Michelet, Otard en Hennesy.

Inmiddels meerdere keren op vakantie geweest in de Charente. Wat een geweldige streek en goddelijk dranken maken ze daar!

De interesse, kennis en ervaringen zijn inmiddels behoorlijk gegroeid. Het proeven is en blijft mijn favoriete onderdeel.
Kennis vergaar ik onder andere op dit forum, en ik wil jullie in ieder geval alvast bedanken voor alle info die ik de afgelopen tijd heb mogen vergaren op dit forum. De komende proeverij is de reden om mijzelf daadwerkelijk te registreren en ik kijk ernaar uit de mensen achter de namen te leren kennen.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Even voorstellen: Jurrien

Bericht door Hans »

Welkom op het cognacforum, Jurrien!

Leuk dat je de info op dit forum zo goed hebt kunnen gebruiken, is in een paar jaar uitgegroeid tot een redelijk kennisbestand. Ook al eens de zeer informatieve site van Ton bekeken?
Niet de minsten die je noemt: Geffard, Painturaud, Couprie, Michelet.

Tot ziens op de proeverij!

Hans
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Even voorstellen: Jurrien

Bericht door Roland »

Welke Painturaud bedoel je ?
Jacques Painturaud of Guillon-Painturaud ?

Mvg,
RolanD
Gebruikersavatar
Jurrien
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 282
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 18:36

Re: Even voorstellen: Jurrien

Bericht door Jurrien »

Ik ben bij J. Painturaud, 3 rue Pierre Courry, Le Peux, 16130 Segonzac op bezoek geweest. Ik heb daar verschillende cognacs geproefd maar de Hors d'age vond ik het lekkerst. Jammer dat de fles leeg is maar in juli ga ik ter plaatse een nieuwe fles halen.
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Even voorstellen: Jurrien

Bericht door Roland »

Jurrien schreef:Ik ben bij J. Painturaud, 3 rue Pierre Courry, Le Peux, 16130 Segonzac op bezoek geweest. Ik heb daar verschillende cognacs geproefd maar de Hors d'age vond ik het lekkerst. Jammer dat de fles leeg is maar in juli ga ik ter plaatse een nieuwe fles halen.
Een "mooi verhaal" van forumlid Bart vind je op pagina 5
http://www.cognacforum.nl/viewtopic.php ... t&start=40
Gebruikersavatar
Jurrien
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 282
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 18:36

Re: Even voorstellen: Jurrien

Bericht door Jurrien »

Het verhaal van Bart is inderdaad een "mooi verhaal". Voor mij een feest van herkenning, ik stond ook twee keer voor een dichte deur bij Painturaud. Dit voorval bracht mij "par hasard" bij Michelet.
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”