Voorstel berichtje

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Plaats reactie
miros57
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 29 dec 2013, 20:42
Locatie: Den Haag

Voorstel berichtje

Bericht door miros57 »

Hallo Allen,

Net nieuw voor mij Cognac, als sterke drank vind ik dit sinds kort erg lekker!
Veel kan ik er nog niet van drinken heb er ook nog maar een op nl Cognac de Collection
VSOP Jean Grosperrin. Als iemand nog wat meer adviezen voor mij heeft stuur gerust een
berichtje.

Gr Miros
JeroenPeek
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 26 jun 2013, 21:20
Locatie: Middelburg

Re: Voorstel berichtje

Bericht door JeroenPeek »

Welkom Miros,

Ik ben het helemaal met je eens: inderdaad een erg lekker drankje. Ik zou zeggen kijk op dit forum onder de diverse merken, daar staat ontzettend veel, vaak staat ook de prijs erbij vermeldt en vervolgens kijken of dit bij jou in de buurt wordt verkocht of anders op internet en deel je ervaringen maar op het cognac forum. Erg leuk.
Misschien heb je op dit forum al gelezen dat er 5 jan 2014 een proeverij is te Antwerpen (voor sommigen niet naast de deur)? Mogelijke een goede manier om kennis te maken met het godendrankje en volgens mij kan je daar wel aan een nieuwe fles cognac (of 2) komen.

Gr.Jeroen
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Voorstel berichtje

Bericht door Hans »

Nogmaals welkom Miros!
miros57 schreef:Net nieuw voor mij Cognac, als sterke drank vind ik dit sinds kort erg lekker!
Een goed begin is het halve werk: je meteen maar aanmelden op het cognacforum.
miros57 schreef:Veel kan ik er nog niet van drinken heb er ook nog maar een op nl Cognac de Collection
VSOP Jean Grosperrin.
Prima start!
miros57 schreef:Als iemand nog wat meer adviezen voor mij heeft stuur gerust een berichtje.
Er is een grote hoeveelheid kennis, informatie en meningen op dit forum voorhanden. Een andere goede plek voor informatie is de site van Ton.
Meningen over een bepaalde cognac kunnen behoorlijk verschillen, ook onder ervaren cognacdrinkers. Uiteindelijk gaat het erom je eigen voorkeur te ontdekken en dan liefst voor een redelijke prijs. Naarmate je die voorkeur beter gaat leren kennen, kun je gerichter zoeken en geadviseerd worden.
De meeste forumleden drinken vooral XO, dat is meteen wel weer duurder dan VSOP. Wat het geld betreft is een waarschuwing op zijn plaats. Op cognac als hobby loop je makkelijk leeg. :cry:

Je kunt prima online cognac bestellen, waardoor je niet afhankelijk bent van de slijter in de buurt, die er meestal niet zoveel vanaf weet en doorgaans alleen de grote merken voert. Er zijn uitzonderingen, maar die zijn schaars.

Zoals Jeroen al opmerkt: proeverijen zijn een prima manier om wat bekender te raken met de verschillende soorten. Je hebt je al aangemeld voor de volgende forumproeverij, staat op de reservelijst. De proeverij in Antwerpen van Gert a.s. zondag is een goede optie. Eef en Klaas van Cognacnet organiseren ook met enige regelmaat een proeverij.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Voorstel berichtje

Bericht door Hans »

miros57 schreef:Als iemand nog wat meer adviezen voor mij heeft stuur gerust een
berichtje.
Gr Miros
Heb deze vraag even beantwoord in een apart topic
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
miros57
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 29 dec 2013, 20:42
Locatie: Den Haag

Re: Voorstel berichtje

Bericht door miros57 »

Hallo Jeroen,

Ja daar heb ik me al voor aangemeld met 2 vrienden in Antwerpen!
Vanmorgen ( 31 dec) al een inwijding gehad om 11.00 met 6 Armagnacs...en tot
nu toe weinig sterke drank gedronken dus kwam ff binnen.

Bedankt allen voor de adviezen tot nu toe..
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”