Voorstelrondje

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
PWortel
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 04 sep 2013, 13:47

Voorstelrondje

Bericht door PWortel »

Hallo allemaal,

Ik ben PWortel, oftewel Peter, en ik heb me vandaag op dit forum aangemeld. Kortgeleden heb ik bij vrienden een heerlijke cognac gedronken, Nos Regions Ont du Talent als ik me niet vergis en als Google me niet bedriegt... Ben daardoor erg geinteresseerd geraakt in cognac en alles wat er bij hoort. Verder ben ik eigenlijk een totale nitwit, maar ik leer graag bij en probeer graag nieuwe dingen. Ik heb al een beetje op dit forum rondgekeken en denk dat ik hier voor een beetje informatie op de juiste plek ben!

Verder ben ik 38 jaar oud, woon ik in het noorden des lands, werk ik bij de overheid, ben ik getrouwd en heb ik twee kinderen.

Tot gauw op het forum,

Peter
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Voorstelrondje

Bericht door Hans »

Welkom op het forum Peter!

En meteen iets nieuws presenteren: Nos Régions ont du Talent. Die kende ik nog niet. Blijkt een supermarktmerk van Leclerc, alleen verkrijgbaar in VSOP:
nosregionsontdutalent.JPG
nosregionsontdutalent.JPG (33.27 KiB) 3970 keer bekeken
PWortel schreef:Verder ben ik eigenlijk een totale nitwit, maar ik leer graag bij en probeer graag nieuwe dingen.
Ach, zo zijn we allemaal begonnen. De meeste forumleden zijn nog maar enkele jaren wat serieuzer met cognac bezig. Als je vragen hebt: schroom niet. Zoek je eigen wijze van ontdekken en vooral je eigen smaak. Een leuke manier om erin te komen is het bezoeken van een proeverij. De volgende zal ergens in oktober/november zijn. We zullen je daar graag verwelkomen.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
PWortel
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 04 sep 2013, 13:47

Re: Voorstelrondje

Bericht door PWortel »

Dank voor het hartelijke welkom, Hans! Jij bent duidelijk een echte kenner. De fles ziet er inderdaad bekend uit.

Ik ga me eens inlezen over de proeverijen - klinkt goed!
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Voorstelrondje

Bericht door wouter »

Welkom op het forum Peter!

Wat leuk om op zo'n manier bij vrienden met Cognac in aanraking te komen!
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
ikpatje
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 16 jun 2013, 19:14
Locatie: (g)limburg - BE

Re: Voorstelrondje

Bericht door ikpatje »

Welkom Peter en je zult hier veel ontdekken.
Mijn Cognac-Collectie
Tips,advies,raad .... = steeds welkom , 2 weten meer als 1. Danks bij voorbaat.Patje.
JeroenPeek
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 26 jun 2013, 21:20
Locatie: Middelburg

Re: Voorstelrondje

Bericht door JeroenPeek »

Welkom en ik ook als nieuweling gaan we ervan uit dat we een hoop nieuwe zaken over cognac gaan ontdekken.

Gegroet
Jeroen Peek
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Voorstelrondje

Bericht door Hans »

PWortel schreef:Dank voor het hartelijke welkom, Hans! Jij bent duidelijk een echte kenner.
In de zin van dat ik wel een paar cognacs ken, ja. ;) Geen valse bescheidenheid, maar ik verzet me altijd een beetje tegen dat soort rangen en standen. Daarbij richt ik me steeds smaller op mijn voorkeur: oudere (betaalbare) Grande Champagnes, liefst (gedeeltelijk) van Folle Blanche druiven. Dus de kennisbasis wordt vrij smal.
De meningen onder ervaren cognacdrinkers kunnen behoorlijk verschillen over een bepaalde cognac, zo blijkt telkens weer op proeverijen. Uiteindelijk gaat het erom te ontdekken wat je lekker vindt. Wel een gevaarlijke hobby, cognac. Je kunt er gemakkelijk arm van worden, als je dat al niet was ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
PWortel
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 04 sep 2013, 13:47

Re: Voorstelrondje

Bericht door PWortel »

Dankjulliewel heren! Leuk, zo'n warm welkom. :)
Hans schreef:Wel een gevaarlijke hobby, cognac. Je kunt er gemakkelijk arm van worden, als je dat al niet was ;)
Daar was ik al een beetje bang voor... Maar ik ben duidelijk in goed gezelschap, dat maakt veel goed. Misschien dat ik straks in het off-topic onderdeel nog even een beroep op jullie goede smaak buiten cognac doe - ben op zoek naar een cadeau voor mijn vrouw en dat blijft toch lastig... Ben bang dat een fles cognac niet met gejuich ontvangen zal worden. :lol:
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Voorstelrondje

Bericht door Hans »

PWortel schreef:Ben bang dat een fles cognac niet met gejuich ontvangen zal worden. :lol:
Ach, je weet maar nooit. Heb mijn vrouw ooit een werkplaatshandboek voor een semi-klassieker (die wij toen bezaten) gegeven. Heeft toch voor veel blijdschap en hilariteit gezorgd :lol:
Misschien kan een hele bijzondere cognac bij jou ten huize een zelfde effect sorteren? Bij Cognac Sylvelune vond ik een in dat opzicht veelbelovend artikel: Le cognac que veulent les femmes ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
zeesting
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 96
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 18:24

Re: Voorstelrondje

Bericht door zeesting »

Welkom op het forum Peter,
Ikzelf heb het Cognac-virus ook nog niet zo heel lang geleden opgelopen, maar dan nog wel via de whisky-wereld.
Over Cognacs is er zeer weinig of geen informatie beschikbaar op het web,
omdat er nog zeer veel op kleine en artisinale wijze geproduceerd wordt.
Daarom een zéél intresante materie, maar ook vast de moeite om het ginds ter plaatse te gaan ontdekken.
Maar dit forum is al de beste start.
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”