Blanchet

Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Blanchet

Bericht door Hans »

wouter schreef:Denk eerder dat het de vraag is, of het merk überhaupt nog bestaat.... Als het niet meer bestaat is de kans groot dat er ook niets van op het internet te vinden is....
Kan kloppen. Zou betekenen dat het merk ruim voor de opkomst van internet gestopt is. Desalniettemin: ook van al lang gediscontinueerde merken is het een en ander te vinden. De drie distilleerderijen zijn fors qua omvang en vermelden sowieso geen merken, ook niet welke ze nu produceren. Behalve een enkel hoofdmerk, zoals Gautret en Ansac. Waarschijnlijk is Blanchet een huismerk voor een supermarktketen (geweest) of zo, waar er velen van zijn.

Het plaatje van de Distillerie de la Tour (locatie Pons) geeft een indruk over wat voor soort bedrijven het hier gaat.
delatour.JPG
delatour.JPG (26.67 KiB) 5447 keer bekeken
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Blanchet

Bericht door wouter »

Hans schreef:Het plaatje van de Distillerie de la Tour (locatie Pons) geeft een indruk over wat voor soort bedrijven het hier gaat.
Afbeelding
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Zulke plaatjes zouden verboden moeten worden op het Cognac Forum! :shock:
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Jurrit
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 396
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 08:57
Locatie: Heerenveen

Re: Blanchet

Bericht door Jurrit »

wouter schreef:Zulke plaatjes zouden verboden moeten worden op het Cognac Forum! :shock:
Helemaal mee eens, Wouter !
En ik maar denken dat 'mijn' cognac' in een sinistere, duistere kerker onder de spinrag tot rijping komt :o
Nog even en in onze proefnotitie kunnen we term 'tannine' vervangen door een hint van 'roestvrijstaal' :!:
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Blanchet

Bericht door Hans »

wouter schreef:Zulke plaatjes zouden verboden moeten worden op het Cognac Forum! :shock:
jurrit schreef:En ik maar denken dat 'mijn' cognac' in een sinistere, duistere kerker onder de spinrag tot rijping komt
De wereld is hard :(
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Blanchet

Bericht door Ton »

Ik kwam vandaag toevallig de Nederlandse importeur van Blanchet tegen in de 'Drankenbank' op de site van het Productschap Dedistilleerd: Herman Jansen Beverages Nederland B.V. in Schiedam. Zij zouden de VS en de VSOP van Blanchet voeren. Op hun site vind ik echter alleen wat terug over Joseph Guy.
Plaats reactie

Terug naar “Blanchet”