Bertrand Napoleon

Blamm
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 14
Lid geworden op: di 29 nov 2011, 21:48
Locatie: Rotterdam

Re: Bertrand Napoleon

Bericht door Blamm »

Een goede week geleden heb ik bij Cognacnet (bij dhr Koopmans) onder andere een flesje van deze Bertrand Napoleon aangeschaft.
Ondertussen heb ik hem enkele malen geproefd en wat een verschil met wat ik tot nu toe gedronken heb!

De geur is heel zoet, meer snoepgoed-zoet dan fruit-zoet. Ook bij de eerste slok valt me op dat hij behoorlijk zoet en vooral heel vol van smaak is.
Heel erg lekker, en het heeft me zeker nieuwsgierig gemaakt naar de andere cognacs van Bertrand.

Mijn flesje is trouwens een 0,35 liter exemplaar, uit een oude voorraad welke nu helaas 'opgedroogd' is als ik het goed begreep. Nieuwe bottelingen bestaan uiteraard uit andere jaargangen cognac, heeft iemand een idee hoe de 'nieuwe' zich qua smaak verhoudt tot de oude Napoleon?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Bertrand Napoleon

Bericht door Hans »

Blamm schreef:heeft iemand een idee hoe de 'nieuwe' zich qua smaak verhoudt tot de oude Napoleon?
Heb een voorraadje van de "oude" aangelegd, toen ik hoorde dat die opraakte. Gaat dus nog een poosje duren voor ik die vraag kan beantwoorden.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Bertrand Napoleon

Bericht door Hans »

De Bertrand Napoléon is in de VS in de prijzen gevallen:
Eefbulder schreef: Bertrand Petite Fine Champagne Cognac Napoléon/700 ml.
Hierbij het rapport:
Dark copper brown color with an olive rim suggests long aging. Dense aromas of chocolate covered dried fruits and nuts and spice cake with a satiny, fruity medium-full body and a long, rich finish with notes of brown spices, cola, minerals, and tobacco. A rich, wood influenced Napoleon Cognac for contemplative sipping or cigars.

International Review of Spirits Award: Gold Medal

RATING: 93 points (Exceptional)
ALCOHOL BY VOLUME: 40.0%
CATEGORY: Napoleon Cognac, Brandy
TASTING LOCATION: In Our Chicago Tasting Room
TASTING DATE: Jan-17-2014
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Bertrand (Domaine des Brissons de Laage)”