Cognac van de Aldi - Arc Royal VS Aldi Sud

Plaats reactie
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Cognac van de Aldi - Arc Royal VS Aldi Sud

Bericht door wouter »

Kort geleden las ik een leuk (Duits) artikel over de Arc Royal VS Cognac die bij de Aldi Sud te koop is voor 10 euro, heeft iemand hier ervaringen mee? Ben heel benieuwd.... De schrijver van het stuk was er zeer positief over...

Hieronder de vertaling uit het Duits.

Zacht en delicaat liep de Cognac over mijn tong en verhemelte, en het brandend gevoel in de keel, dat ik verwachte, bleef volledig weg.
Een klein vleugje zoetheid, gecombineerd met zeer fijne bessen, en een beetje rokerig, goot langzaam in mijn keel, iets warm van binnen.
Hier ook geen brandende of bijten, maar alleen een zachte na-smaak.

Met een zeer mooie roodbruine kleur presenteert deze verfijnde cognac in een eenvoudig maar mooi vormgegeven fles.
De afsluiting bestaat uit een kurk, de fles cognac, verzekert het een mooie design, en ook zeer goede verzegeling van de fles.
Het zwarte, gouden, rode en donker gepersonaliseerde etiket met een eenvoudig slanke fles is een mooie verschijning, en bemoedigt de aankoop.

Zelfs met de uitstekende prijs van 9,98 euro, was deze cognac niets duurder dan een gebruikelijke brandewijn, voor een echte cognac.

http://www.ciao.de/ARC_Cognac_Royal_vom ... st_8531792

Afbeelding
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Cognac van de Aldi - Arc Royal VS Aldi Sud

Bericht door wouter »

Iemand al toevallig langs de Aldi in Duitsland geweest? :)

Ben best benieuwd naar deze Cognacs :lol
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
oombroer
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 13:40

Re: Cognac van de Aldi - Arc Royal VS Aldi Sud

Bericht door oombroer »

De Cocgnac van de Aldi sud is dezefde als die van de Aldi, maar daar kost hij € 9.49. (zat. 6-11-2010).
De fles lijkt inderdaad enigzins op de fles van RM. Om deze cognac te mixen is hij erg lekker, maar als je lekker wint genieten kun je echt beter een echte RM of JG nemen.
Mijn ervaring met de Aldi cognac is een vreemde kunstmatige nasmaak, vooral als je meer dan 1 glas drinkt.

Mijn favoriet is de RM Couer de Cognac. Heb 1 x de XO gehad, maar het bedrag dat je meer betaald proef ik niet echt terug.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Cognac van de Aldi - Arc Royal VS Aldi Sud

Bericht door wouter »

oombroer schreef:De Cocgnac van de Aldi sud is dezefde als die van de Aldi, maar daar kost hij € 9.49. (zat. 6-11-2010).
Welke Aldi? De Aldi Nord of hier in Nederland? :D
oombroer schreef:De fles lijkt inderdaad enigzins op de fles van RM. Om deze cognac te mixen is hij erg lekker, maar als je lekker wint genieten kun je echt beter een echte RM of JG nemen.
Mijn ervaring met de Aldi cognac is een vreemde kunstmatige nasmaak, vooral als je meer dan 1 glas drinkt.
Goed om te weten :D bedankt voor de beschrijving! Leek de kunstmatige smaak op iets van zeep?
oombroer schreef:Mijn favoriet is de RM Couer de Cognac.
Inderdaad een lekkere Cognac! :D
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Cognac van de Aldi - Arc Royal VS Aldi Sud

Bericht door Hans »

Deze cognac werd geproefd door Jurrien:
Jurrien schreef:Tegen deze toppers kan mijn ervaring van vandaag niet op. Prijstechnisch de winnaar van alle. Vandaag kreeg ik op een verjaardag (geen cognacliefhebbers) Arc Royal VS Cognac te drinken.

Zoals menigeen blijf ik verrast dat een cognac van die prijs eenvoudig doch lekker kan zijn. Geen complexiteit maar bloemen met een hint van karamel. In de mond zacht, licht zoet en een middellange afdronk. Geen topper maar wel om lekker door te drinken zo in de tuin. Was geen onplezierige ervaring :lol:
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Arc Royal”