Speciale Amateur

Plaats reactie
JeroenPeek
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 26 jun 2013, 21:20
Locatie: Middelburg

Speciale Amateur

Bericht door JeroenPeek »

Al wat jaren terug heb ik deze meegenomen bij Fillioux zelf. Nu pas de boordeling.

Ik kon iets terugvinden van een verslag bij de drankgigant.nl. Ik zal niet alles in de quote zetten, want dan ga je een beetje misselijk worden van de verkooppraat.
Vele zacht zoete smaken en smaaktonen van een hoog niveau,(daarna veel blabla)......De volle smaken van vanille, noot en amandel zijn voelbaar (!?). De samengang met zachte fruittonen en hints van abrikoos en citrus.
Daar komt mijn objectieve verslag:
leeftijd: 30 jrn
alc. 44%
kleur: roodgoud
neus: lichte neus met rooktonen, hints van citroen en abrikoos
palatum: in begin wat pittige tonen maar na opgewarmd te zijn het glaasje; mooi warm op het gehemelte, een bittertje in de vorm van drop daarna (veel) vanille en amandel, tevens iets zoetig fruit.
afdronk: mooi lang, blijft veel tonen van amandel houden
gekocht: bij fillioux zelf, prijs 60 Euro (wat ik me na die jaren nog kan herinneren)

Mijn persoonlijk, "subjectieve" oordeel: lekker, maar voor een grande champagne te makkelijk en iets te zoet.

Gr.Jeroen Peek
_145.JPG
_145.JPG (468.12 KiB) 2636 keer bekeken
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Speciale Amateur

Bericht door Hans »

JeroenPeek schreef:Ik kon iets terugvinden van een verslag bij de drankgigant.nl. Ik zal niet alles in de quote zetten, want dan ga je een beetje misselijk worden van de verkooppraat.
Vele zacht zoete smaken en smaaktonen van een hoog niveau,(daarna veel blabla)......De volle smaken van vanille, noot en amandel zijn voelbaar (!?). De samengang met zachte fruittonen en hints van abrikoos en citrus.
Persoonlijk vind ik dit een erg mooie zin:
Drankgigant.nl schreef:Met zo'n exclusieve rijping is kwaliteit een pré en vaak onweerstaanbaar lekker.
. Waarschijnlijk gemaakt door een stagiair van een managementopleiding of zo :lol:
JeroenPeek schreef:Daar komt mijn objectieve verslag:
Kijk, hier wordt het leerzaam, dat lukt mij niet ;)
JeroenPeek schreef:leeftijd: 30 jrn
alc. 44%
kleur: roodgoud
neus: lichte neus met rooktonen, hints van citroen en abrikoos
palatum: in begin wat pittige tonen maar na opgewarmd te zijn het glaasje; mooi warm op het gehemelte, een bittertje in de vorm van drop daarna (veel) vanille en amandel, tevens iets zoetig fruit.
afdronk: mooi lang, blijft veel tonen van amandel houden
gekocht: bij fillioux zelf, prijs 60 Euro (wat ik me na die jaren nog kan herinneren)

Mijn persoonlijk, "subjectieve" oordeel: lekker, maar voor een grande champagne te makkelijk en iets te zoet.
Fillioux heeft vaak een zoete smaak, is mijn ervaring. Ook niet wat ik in een Grande Champagne zoek.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Speciale Amateur

Bericht door Ton »

Mooie foto!
Plaats reactie

Terug naar “Jean Fillioux”