collectie

Hier kun je jouw Cognac-collectie beschrijven en toelichten.
rancio
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 34
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 18:35

Re: collectie

Bericht door rancio »

Ton schreef:
rancio schreef:
Ton schreef:Heb je m'n lijstjes al bekeken? En dit zijn alleen nog maar de lijstjes van producenten die ik vrij zeker weet.
Je hebt idd ook al een aardig lijstje :o
Die lijst bedoelde ik niet, maar de lijstjes van bouilleurs de cru uit de grande champagne; als je op de link klikt die hierboven onderlijnd staat :!:
ok, cognac Guiet, zou dit nu samen zijn met Beatrice Petit? Was vroeger Daniel Guiet, iemand hier meer info over?
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: collectie

Bericht door Ton »

rancio schreef:cognac Guiet, zou dit nu samen zijn met Beatrice Petit? Was vroeger Daniel Guiet, iemand hier meer info over?
Dat klopt. Beatrice Petit is nu ook eigenaresse van het merk Guiet. Overigens is het nu Angelique Petit geworden.
Volgens mij heten ze nu ook Guiet-Petit, maar daar ben ik niet zeker van. Ik heb een emailadres voorbij zien komen waar guietpetit in stond.
(Ik dacht dat iemand van Petit met een Guiet is getrouwd, maar ik weet dit ook niet zeker en kan het zo gauw ook niet meer terugvinden.)
Volgens het BNIC bestaan beide merken nog: Beatrice Petit (niet te verwarren met André Petit in Berneuil) en Guiet en is Beatrice Petit nog officieel de eigenaresse.
rancio
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 34
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 18:35

Re: collectie

Bericht door rancio »

Ton schreef:
rancio schreef:cognac Guiet, zou dit nu samen zijn met Beatrice Petit? Was vroeger Daniel Guiet, iemand hier meer info over?
Dat klopt. Beatrice Petit is nu ook eigenaresse van het merk Guiet. Overigens is het nu Angelique Petit geworden.
Volgens mij heten ze nu ook Guiet-Petit, maar daar ben ik niet zeker van. Ik heb een emailadres voorbij zien komen waar guietpetit in stond.
(Ik dacht dat iemand van Petit met een Guiet is getrouwd, maar ik weet dit ook niet zeker en kan het zo gauw ook niet meer terugvinden.)
Volgens het BNIC bestaan beide merken nog: Beatrice Petit (niet te verwarren met André Petit in Berneuil) en Guiet en is Beatrice Petit nog officieel de eigenaresse.
Thx Ton!!!!!!
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: collectie

Bericht door Ton »

rancio schreef:Indien iemand nog cognacs van andere domeinen geproefd heeft uit de Grande Champagne laat het me graag weten :|
De Exigence van Delaunauy moet je zeker geproefd hebben. Verkrijgbaar bij Lebecq of bij het Maison de la Grande Champagne in Ségonzac.
Lebecq is een schoonzoon van Delaunay.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: collectie

Bericht door Hans »

Ton schreef:De Exigence van Delaunauy moet je zeker geproefd hebben.
Hear hear!
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Mijn Collectie”