Château de Beaulon VSOP Folle Blanche (voorheen 7 ans)

Gebruikersavatar
Michiel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 76
Lid geworden op: do 21 jan 2010, 10:02

Re: Château de Beaulon VSOP Folle Blanche (voorheen 7 ans)

Bericht door Michiel »

Op aanraden van een aantal aanwezigen bij de 3e proeverij deze cognac afgeschaft via internet voor 27,50. Voor een cognac überhaupt een geweldige prijs, maar voor deze slaat het werkelijk alles. Wat een kracht en complexiteit komt er uit het glas! Van hans begreep ik tijdens de proeverij dat folle blanche gekenmerkt wordt door geraniumgeur en dat vind ik er zeker in terug. De smaak vind ik krachtig maar niet scherp. Een geweldige cognac; een 9!
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you will be a mile away and you will have their shoes.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Château de Beaulon VSOP Folle Blanche (voorheen 7 ans)

Bericht door Hans »

Een vergelijk van deze cognac met de Raymond Ragnaud, Folle Blanche Récolte 2002 uit de Grande Champagne vind je hier
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Roel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 108
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 14:23
Locatie: Heesch

Re: Château de Beaulon VSOP Folle Blanche (voorheen 7 ans)

Bericht door Roel »

Ondertussen is het zover gekomen en heb ik beide recent aangeschafte Folle Blanche cognacs naast elkaar geproefd. Hierbij mijn eerste poging om iets van een smaaknotitie aan het papier toe te vertrouwen.

Raymond Ragnaud, Folle Blanche, 2002, GC

Kleur: Licht goud
Geur: Bloemen, fruitig, 'ronde' geur
Smaak: Abrikozen, fruit, naar het einde wat scherper

Lekkere cognac, waarbij ik de fruitsmaak kon waarderen. Een wat zoete cognac, zeker in de na-smaak.

Château de Beaulon, Folle Blanche, 7 jaar, V.S.O.P.

Kleur: Licht goud
Geur: Turf (?), bloemen
Smaak: Vrij scherp, pure chocolade, sinaasappel, smaak wordt minder scherp na verloop van tijd.

Vrij scherpe cognac. Niets mis mee, maar vind de Raymond Ragnaud lekkerder en fruitiger.
Ipsa scientia potestas est
Mijn actuele collectie
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Château de Beaulon VSOP Folle Blanche (voorheen 7 ans)

Bericht door Ton »

Kandidaat voor een proeverij, lijkt me :lol: (de Ragnaud dus).
Roel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 108
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 14:23
Locatie: Heesch

Re: Château de Beaulon VSOP Folle Blanche (voorheen 7 ans)

Bericht door Roel »

Ton schreef:Kandidaat voor een proeverij, lijkt me :lol: (de Ragnaud dus).
Ik heb Wouter beloofd dat ik niet zou vertellen dat ik de Ragnaud meeneem naar de proeverij, dus dan vertel ik dat ook niet ;)
Ipsa scientia potestas est
Mijn actuele collectie
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Château de Beaulon VSOP Folle Blanche (voorheen 7 ans)

Bericht door wouter »

Roel schreef:
Ton schreef:Kandidaat voor een proeverij, lijkt me :lol: (de Ragnaud dus).
Ik heb Wouter beloofd dat ik niet zou vertellen dat ik de Ragnaud meeneem naar de proeverij, dus dan vertel ik dat ook niet ;)
Hahaha ;-) Kijk ernaar uit!
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Bart
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 45
Lid geworden op: di 06 jul 2010, 16:15

Re: Château de Beaulon VSOP Folle Blanche (voorheen 7 ans)

Bericht door Bart »

Zojuist in mijn lokale drankenhandel een giftbox zien liggen met 3 flesjes van 20 cl van Beaulon: 7 jaar, 12 jaar en Vieille Réserve. Prijs 64 euro. Zijn prijs waard denken jullie?
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Château de Beaulon VSOP Folle Blanche (voorheen 7 ans)

Bericht door Roland »

Bart schreef:Zojuist in mijn lokale drankenhandel een giftbox zien liggen met 3 flesjes van 20 cl van Beaulon: 7 jaar, 12 jaar en Vieille Réserve. Prijs 64 euro. Zijn prijs waard denken jullie?
Volgens mij wel.
Dat kun je hier lezen.
Ook al is de topic reeds 2 jaren oud, ik heb de topic (5 tabs) volledig doorgelezen.
En... ik kan er niet genoeg van krijgen.


Had hij ook andere flessen van Château de Beaulon ? Napoleon, 1971, 1975, 1976, 1983 ?
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Château de Beaulon VSOP Folle Blanche (voorheen 7 ans)

Bericht door Hans »

Bart schreef:Zojuist in mijn lokale drankenhandel een giftbox zien liggen met 3 flesjes van 20 cl van Beaulon: 7 jaar, 12 jaar en Vieille Réserve. Prijs 64 euro. Zijn prijs waard denken jullie?
Goede prijs. Vergelijkbaar setje kost bij Cognac Only € 95,--
De Tres Vieille Réserves in deze setjes verschillen van jaartal, maar dat maakt eigenlijk niet uit. Zijn allemaal goed.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
tholhuijsenl
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 19 dec 2012, 14:47

Re: Château de Beaulon VSOP Folle Blanche (voorheen 7 ans)

Bericht door tholhuijsenl »

Vanmiddag bij de distillerie in Loringnac van Chateau de Beaulon geweest en heb me een fles VSOP Folleblance aangeschaft. Een van de komende weken eens echt proeven, vanmiddag viel 'ie wat weg na een paar kleine slokjes kersvers destillaat (70%) van Uniblanc.
Niettemin onze eerste indruk, lekker voor na de brunch, bloemig. Zal geen stand houden naast sigaar of pure chocolade en/of een goede espresso.
Morgen gaan we eens in de Grande Champagne kijken en bij Famille Estève in de Petite Champagne, de Vieille Reservé de la Propieté is een regelrechte aanrader ervoer ik laatst. Nadeel: met €93/fles niet goedkoop
Plaats reactie

Terug naar “Château de Beaulon”