Château de Beaulon

Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Château de Beaulon

Bericht door wouter »

Ton schreef:Hé Wouter, hou je dat allemaal bij in een agenda of zo?


Dat klinkt heel creepy Ton! :shock:

Maar om op je antwoord terug te komen, nee ;) dacht er toevallig aan...
Ton schreef:Op smaaknotities moet je nog even wachten. Alhoewel ik al wel kan zeggen dat hij qua smaak heel jong overkomet, erg veel naar bloemen geurt en in de smaak wat sinaasappel heeft.
Jammer dat hij iets tegenvalt! Hij is inderdaad nog wat jong, maar die geuren en die smaak zijn toch niet te versmaden hoor! :D
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Geert
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 13
Lid geworden op: di 07 sep 2010, 19:07

Re: Château de Beaulon

Bericht door Geert »

Eefbulder schreef:Wat ik toen wel kon betalen tot op dat moment m'n duurste cognac aankoop was een fles uit 1971 een kanjer van een cognac vol met verfijnde aroma's en smaken, later wilde een vriend van mij ook graag zo'n flesje, dat was nog een heel gedoe op het chateau was deze nml uitverkocht ...Hij wil deze fles op zijn 50 ste verjaardag open maken. Gelukkig is dat al volgend jaar, ik wacht geduldig!!
Eef Bulder
Eef, je moest je schamen :oops: :oops: :oops: , dat is pas binnen elf jaar !!! Dus je gaat nog heel veel geduld moeten hebben :lol: :lol: . Ik ben namelijk ook op zoek naar de Château de Beaulon 1971 en zou er eigenlijk 7 willen, dan kom ik toe tot mijn 100ste verjaardag, dat zal wel welletjes zijn zeker :lol: :lol: . Ik heb 2 flessen besteld bij cohiba-zigarren.de en ik was zowat in shock :shock: :shock: één van de flessen was vergeeld, geopend en half leeg :shock: :shock: . Ik schreef dan maar het volgende naar Mr Gollas

Hello Mr Gollas,

You must shame yourself !!! Today the package has arrived and surprise
surprise one of the bottles is opened and half empty. Is this the way how
you handle costumers. You know it was even for an anniversary. I want that
you pay me back immediately one bottle, because this is totally useless for
a present.

Regards


Welke stappen zou jij verder ondernemen tegen zo'n hufter :evil:
Trouwens bij Rob in Brussel hebben ze nog 5 flessen Chateau de Beaulon 1971 in voorraad, ze kosten daar wel zo'n 160 euro

Rob's Fine Food
Boulevard de la Woluwe 28
1150 Brussel
Aymone.Bollaerts@rob-brussels.be
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Château de Beaulon

Bericht door wouter »

Geert schreef:=Ik heb 2 flessen besteld bij cohiba-zigarren.de en ik was zowat in shock :shock: :shock: één van de flessen was vergeeld, geopend en half leeg :shock: :shock: . Ik schreef dan maar het volgende naar Mr Gollas

Welke stappen zou jij verder ondernemen tegen zo'n hufter :evil:
Wow dit is echt ongelooflijk! Wat ik zou doen? Meteen me geld terugeisen en zeker niet de moeite doen om de fles terug te versturen.... :shock:
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Jurrit
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 395
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 08:57
Locatie: Heerenveen

Re: Château de Beaulon

Bericht door Jurrit »

Oproep aan de liefhebbers van de CdB 1971.

Ik heb nog een adres in Heerenveen waar ik een CdB 1971 heb zien staan.
Deze slijterij zou wellicht meer in store kunnen hebben.
Geef in een PB even aan of je interesse hebt dan kan er wellicht voordeel behaalt worden ;)
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Château de Beaulon

Bericht door Hans »

Jurrit schreef:Ik heb nog een adres in Heerenveen waar ik een CdB 1971 heb zien staan.
Goed bezig Jurrit! Na de 1976 nu de 1971 in het hoge noorden. Gaat de goede kant op.

Trouwens, you've got mail.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Château de Beaulon

Bericht door Ton »

Ik zou nog terugkomen op de Chateau Beaulon 7 ans (folle Blanche): naarmate ik hem langer heb, begin ik hem meer te waarderen; lichte amberkleur; de geur is vooral naar bloemen; de smaak is moeilijk te beschrijven. Is dat het Folle Blanche karakter? Ik zou zeggen vooral een mengeling van abrikoos en sinaasappelschil.
Een aangename cognac, niet complex, wel mooi rond en soepel.
Hij maakt me zeer nieuwsgierig naar de oudere cognacs met Folle Blanche van dit huis.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Château de Beaulon

Bericht door Hans »

Jurrit schreef:Oproep aan de liefhebbers van de CdB 1971.

Ik heb nog een adres in Heerenveen waar ik een CdB 1971 heb zien staan.
Deze slijterij zou wellicht meer in store kunnen hebben.
Geef in een PB even aan of je interesse hebt dan kan er wellicht voordeel behaalt worden ;)
Deze cognac heeft bij Gilbert & Gaillard 94 van de 100 punten behaald en behoort zo tot de Club d'Or
G&G Or.JPG
G&G Or.JPG (3.73 KiB) 4826 keer bekeken
De proefnotities van 29-2-2008:
Gilbert & Gaillard schreef:Robe cuivrée aux reflets bronze. Nez délicat, se livrant peu à peu sur des tonalités d’épices envoûtantes, Attaque ronde et séduisante, vite relayée par des arômes intenses et longs. Un millésime au mieux de sa forme mariant complexité et finesse.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Château de Beaulon

Bericht door wouter »

Das niet slecht, al is het aantal gereviewde Cognacs zeer beperkt...
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Château de Beaulon

Bericht door Hans »

wouter schreef:Das niet slecht, al is het aantal gereviewde Cognacs zeer beperkt...
Inderdaad, ze hebben ook meer verstand van wijn ;) Er ontbreken ook wel een paar gerenommeerde cognac huizen. Maar goed, toch leuk, voor wat het waard is.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Eefbulder
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 97
Lid geworden op: di 27 apr 2010, 21:55
Contacteer:

Re: Château de Beaulon

Bericht door Eefbulder »

Geert schreef:
Eefbulder schreef:Wat ik toen wel kon betalen tot op dat moment m'n duurste cognac aankoop was een fles uit 1971 een kanjer van een cognac vol met verfijnde aroma's en smaken, later wilde een vriend van mij ook graag zo'n flesje, dat was nog een heel gedoe op het chateau was deze nml uitverkocht ...Hij wil deze fles op zijn 50 ste verjaardag open maken. Gelukkig is dat al volgend jaar, ik wacht geduldig!!
Eef Bulder
Eef, je moest je schamen :oops: :oops: :oops: , dat is pas binnen elf jaar !!! Dus je gaat nog heel veel geduld moeten hebben :lol: :lol: . Ik ben namelijk ook op zoek naar de Château de Beaulon 1971 en zou er eigenlijk 7 willen, dan kom ik toe tot mijn 100ste verjaardag, dat zal wel welletjes zijn zeker :lol: :lol: . Ik heb 2 flessen besteld bij cohiba-zigarren.de en ik was zowat in shock :shock: :shock: één van de flessen was vergeeld, geopend en half leeg :shock: :shock: . Ik schreef dan maar het volgende naar Mr Gollas

Hello Mr Gollas,

You must shame yourself !!! Today the package has arrived and surprise
surprise one of the bottles is opened and half empty. Is this the way how
you handle costumers. You know it was even for an anniversary. I want that
you pay me back immediately one bottle, because this is totally useless for
a present.

Regards


Welke stappen zou jij verder ondernemen tegen zo'n hufter :evil:
Trouwens bij Rob in Brussel hebben ze nog 5 flessen Chateau de Beaulon 1971 in voorraad, ze kosten daar wel zo'n 160 euro

Rob's Fine Food
Boulevard de la Woluwe 28
1150 Brussel
Aymone.Bollaerts@rob-brussels.be
Dag Geert,
Schamen is niet aan de orde hij ( die vriend dus) gaat dit jaar echt 50 jaar worden. 8-)
Mbt die halfvolle fles dat is een treurige zaak je zou verwachten dat dit inmiddels naar tevredenheid is opgelost, zoniet sluit ik me aan bij de reactie van Wouter en zou ik het voort zeggen ( wat je ook al hebt gedaan hier op het forum
groet,
Eef.
Eef Bulder
Cognacnet
http://www.cognacnet.eu
Plaats reactie

Terug naar “Château de Beaulon”