Château de Beaulon

Gebruikersavatar
Jurrit
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 395
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 08:57
Locatie: Heerenveen

Château de Beaulon

Bericht door Jurrit »

Gisteren liep ik tegen eens setje cognac aan van Chateau du Beaulon.
3 flesjes 20 cl. van 7 jaar, 12 jaar en een wat oudere range.
Nou, herinner ik me een gesprek op de proeverij over de kwaliteit van deze cognac.
Graag even jullie ongezouten mening over de ervaringen met deze cognac.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Château de Beaulon

Bericht door wouter »

Ervaringen mbt Cognac van Beaulon heb ik helaas niet. De Pineau van Beaulon is in ieder geval wel erg lekker!

Het goede van Beaulon vind ik de jaar of leeftijds aanduiding op zijn flessen... Zouden meer merken moeten doen ;)

Ben benieuwd wat je van de Folle Blanche 7 jaar vindt! De Folle Blanche druif, is de druif die voor de Phylloxera ramp gebruikt werd voor het maken van de Cognac. Deze 7 jaar oude Cognac zou dan ook andere kenmerken moeten hebben dan wat je van een "moderne" cognac gewend bent...

Folle Blanche Cognacs hebben een krachtiger en voller aroma. Naar wat ik ooit gehoord heb, is het verschil het best merkbaar bij non-chill-filtered Cognacs...
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Chateau du Beaulon

Bericht door Hans »

De 12 jaar oude cognac van Chateau de Beaulon vermeldt op het label "Grande Fine". Bij sommige handelaren wordt het (daardoor?) een grande champagne genoemd. Het is echter zoals alles van dit huis Fin Bois.

Al geproefd, Jurrit?

Ben benieuwd naar de 7 jaar oude (Folle Blanche) en de 12 jaar oude (Colombard, Montils & Folle Blanche)
Laatst gewijzigd door Hans op vr 18 jun 2010, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Jurrit
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 395
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 08:57
Locatie: Heerenveen

Re: Château de Beaulon

Bericht door Jurrit »

Hans schreef: Al geproefd, Jurrit?
Nee Hans, ik ga er dit weekend even lekker voor zitten.

Ik was net bij de Hanos, en hoorde dat ze een cognacproeverij willen organiseren in Heerenveen dus ben ik maar zo vrij geweest te vertellen hoe dat moet. :lol:

Het setje bevat overigens :

Folle blanche van 7 jaar oud,
Grande Fine van 12 jaar oud,
’Très vieille réserve du château’, millésime 1976.
Laatst gewijzigd door Jurrit op di 11 jan 2011, 19:33, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Château du Beaulon

Bericht door Hans »

Een cognacproeverij in Heerenveen.. ... Je hebt al eens een opmerking gemaakt over beschaving en het hoge noorden. Gaat de goede kant op dus..... :D
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Château de Beaulon

Bericht door wouter »

Jurrit schreef: Ik was net bij de Hanos, en hoorde dat ze een cognacproeverij willen organiseren in Heerenveen dus ben ik maar zo vrij geweest te vertellen hoe dat moet. :lol:
Wisten ze dat niet dan? :shock:

Organiseerd de Hanos speciaal wat voor klanten of is iedereen welkom? Anders is het misschien wel leuk om te vermelden.... Hopelijk gaan ze ook eens wat ondernemen bij de Amsterdamse vestiging! 8-)
Hans schreef:De 12 jaar oude cognac van Chateau de Beaulon vermeldt op het label "Grande Fine". Bij sommige handelaren wordt het (daardoor?) een grande champagne genoemd. Het is echter zoals alles van dit huis Fin Bois.
Haha, behoorlijk verwarrend voor klanten... Dat dat mag :shock: dacht dat er voor het woord "Grande" bij Cognac behoorlijk wat regeltjes waren, zal het eens opzoeken!
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Château de Beaulon

Bericht door Hans »

wouter schreef:Organiseerd de Hanos speciaal wat voor klanten of is iedereen welkom? Anders is het misschien wel leuk om te vermelden.... Hopelijk gaan ze ook eens wat ondernemen bij de Amsterdamse vestiging! 8-)
Sluit ik me bij aan. Als het voor iedereen is lijkt het me goed hem te vermelden. Voor de noorderlingen, maar misschien ook voor de enkele fanatieke westerling :D Misschien kun je ze ontfutselen wat er geproefd gaat worden, om die westerlingen te stimuleren ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Jurrit
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 395
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 08:57
Locatie: Heerenveen

Re: Château de Beaulon

Bericht door Jurrit »

De proeverij, als die er idd gaat komen, is speciaal voor klanten maar ze verwachtten een geringe opkomst.
De wijnproeverijen, zo werd me gemeld, waren over het algemeen ook geen groot succes.
Ik denk dat er dus wel ruimte zit in wie er wel en niet kan komen.
Ik informeer binnenkort weer even en hou jullie op de hoogte omdat ik wel merk dat er toch velen zijn die graag 's naar het mooie Noorden willen komen :D
Gebruikersavatar
Jurrit
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 395
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 08:57
Locatie: Heerenveen

Re: Château de Beaulon

Bericht door Jurrit »

Dan de 3 flesjes van Chateau de Beaulon.
Ik zal vanavond de notities plaatsen maar als tipje van de (cognac)sluier, grote vrienden van het Forum, ik ben erg enthousiast over deze 3 cognacs :!:
Vanavond meer ;)
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Château de Beaulon

Bericht door Hans »

Jurrit schreef:Vanavond meer ;)
Je weet de spanning wel op te bouwen, Jurrit ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Château de Beaulon”