La Gabare 1973 petite champagne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

La Gabare 1973 petite champagne

Bericht door JohanB »

Idem dito voor deze.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: La Gabare 1973 petite champagne

Bericht door Ton »

Ik heb de 1976 Petite Champagne gehad. Ik vond hem 'wel aardig'. Zou hem niet opnieuw kopen.
De fins bois heb ik nooit gehad. Wel een bons bois uit 1975 die ik veel te scherp vond. (gebotteld in 2004)
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: La Gabare 1973 petite champagne

Bericht door JohanB »

Is het dan zo dat een cognac 'grande champagne' zowiezo beter is van kwaliteit dan een 'fine champagne' of is dat maar relatief?
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: La Gabare 1973 petite champagne

Bericht door Ton »

JohanB schreef:Is het dan zo dat een cognac 'grande champagne' zowiezo beter is van kwaliteit dan een 'fine champagne' of is dat maar relatief?
Fine champagne is voor 50% of meer gemaakt van grande champagne en voor de rest van petite champagne.
Grande champagne is de beste kwaliteit, maar er zijn ook zeer goede petite champagne cognacs.
En een grande champagne cognac is zeker niet per definitie beter dan een fine champagne cognac. Of dan een blend met andere cru's. De menging met andere cru's kan voor een betere harmonie en balans in de smaak zorgen.
Plaats reactie

Terug naar “Grosperrin”