Chateau de Montifaud VSOP Grande Champagne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michiel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 76
Lid geworden op: do 21 jan 2010, 10:02

Chateau de Montifaud VSOP Grande Champagne

Bericht door Michiel »

De Chateau de Montifaud VSOP Grande Champagne (10 jaar oud) is geproefd en mijn broer (hij heet ook Wouter) en ik vinden hem geweldig!
Prachtige ouderwetse 'cognacaise'fles, mooie lichtbruine kleur. De neus is zoetig, zonder scherpte, doet denken aan abrikoos. Ook in de smaak komt levendig vers fruit en gezoet, geconfijt fruit naar voren, een klein beetje hout en een warme, iets scherpe afdronk die lekker blijft hangen, niet heel lang.
Voor 33,- een geweldige cognac. Ik denk dat ik snel de 18 jaar oude Petit Champagne Napoleon van Chateau de Montifaud ga aanschaffen!

Edit: Michiel, ik heb aan de hand van jou tekst een nieuw topic gemaakt over deze interessante Cognac.
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you will be a mile away and you will have their shoes.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Chateau de Montifaud VSOP Grande Champagne

Bericht door wouter »

Lijkt me een zeer interessante Cognac, heb jij de Chateau de Montifaud VSOP Petite Champagne geproefd? Zoja, hoe zijn de verschillen? En is de Grande Champagne VSOP, de extra 8 euro die je ervoor betaald waard?

P.s. leuk dat je broer ook Wouter heet! Is het Cognac Forum iets voor hem?
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Michiel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 76
Lid geworden op: do 21 jan 2010, 10:02

Re: Chateau de Montifaud VSOP Grande Champagne

Bericht door Michiel »

Jazeker!
De petit en de grande champagne zijn een wereld van verschil. De grande is is een en al fruigeur en smaak met een beetje hout. De petit is minder open en wat scheper.
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you will be a mile away and you will have their shoes.
harm85
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 1
Lid geworden op: za 27 aug 2011, 02:25

Re: Chateau de Montifaud VSOP Grande Champagne

Bericht door harm85 »

De Chateau de Montifaud VSOP Grande Champagne was mijn allereerste cognac. Volgde het advies op van de slijterij, wilde eerst beginnen met Remy Martin. Maar Chateau de Montifaud VSOP Grande Champagne heeft een vollere en meer smaak. Ben wel een nieuweling in de cognacwereld maar dit is zeker een goede om mee te beginnen.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Chateau de Montifaud VSOP Grande Champagne

Bericht door Hans »

harm85 schreef:Ben wel een nieuweling in de cognacwereld maar dit is zeker een goede om mee te beginnen.
Welkom op het forum, Harm! Nieuwelingen zijn we allemaal eens geweest. Een prima manier om daar wat aan te doen, is het bezoeken van proeverijen.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Thomas
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 22:37
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Chateau de Montifaud VSOP Grande Champagne

Bericht door Thomas »

Vandaag ook deze heerlijke fles geopend.
Wat meteen opvalt (in mijn ogen, of beter neus ;)) is de zachte geur, die (zo merk ik nu) kenmerkt voor de Grand Champagne.
Helaas een beetje verkouden, dus verder niet veel geroken.

Verder veel fruit en een zachte afdronk (zeker in vergelijk met RM VSOP), toppertje voor VSOP :D
Plaats reactie

Terug naar “Château de Montifaud”