Château de Montifaud VSOP Petite Champagne

Gebruikersavatar
MaartenV
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 24 feb 2012, 19:38
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Château de Montifaud VSOP Petite Champagne

Bericht door MaartenV »

Ton schreef:Ik ga zelf in juli twee weken, dus ik ben ook erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Welke weken? Ik ben er eind juli/begin augustus (27 juli - 4 aug), dus wie weet kunnen we samen het glas heffen bij een of andere cognacboer. :)
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it - John Raper

My best advice to anyone who wants to raise a happy, mentally healthy child is: Keep him or her as far away from a church as you can - Frank Zappa
Gebruikersavatar
MaartenV
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 24 feb 2012, 19:38
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Château de Montifaud VSOP Petite Champagne

Bericht door MaartenV »

Ton schreef:Kijk voor adressen ook eens op http://www.cognacetapes.com/ waar je een boekje kunt downloaden met "les bonnes addresses de cognac".
Hierin staan veel adressen met informatie, bijvoorbeeld of ze open zijn voor bezoek, al dan niet gratis.
Supertip! Een erg handig en mooi boekje. Ook met adressen van restaurants langs de 5 cognacroutes, hotels en tonnenmakers. Ook dat laatste wil graag eens zien. Ilja Gort heeft eens erg grappig beschreven hoe zo'n ton wordt gemaakt en als er iets mis gaat het ding letterlijk en figuurlijk in duigen valt. Alle losse duigen kletteren dan op de grond en kan de tonnellier weer helemaal opnieuw beginnen.
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it - John Raper

My best advice to anyone who wants to raise a happy, mentally healthy child is: Keep him or her as far away from a church as you can - Frank Zappa
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Château de Montifaud VSOP Petite Champagne

Bericht door Ton »

MaartenV schreef:Welke weken? Ik ben er eind juli/begin augustus (27 juli - 4 aug), dus wie weet kunnen we samen het glas heffen bij een of andere cognacboer. :)
Helaas Maarten, ik ga de eerste twee weken :)
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Château de Montifaud VSOP Petite Champagne

Bericht door Hans »

Deze VSOP werd door Tim en mij blind geproefd in het kader van de blinde proeverij van DiscoverCognac.
De proefnotitie is dus blind gemaakt, de verdere gegevens zijn later toegevoegd, nadat bekend was welke cognac dit is.
MontifaudVSOP.PNG
MontifaudVSOP.PNG (153.61 KiB) 2018 keer bekeken
De kleur: Licht Amber

De geur: Beetje vlak, aanvankelijk. Hazelnoot, walnoot, leer, viool op de achtergrond. Wordt wat frisser naarmate hij meer ademt.

De smaak: Kruiden! Tintelend maar niet scherp. Paddestoel, cederhout, hint van truffel, groene peper op de achtergrond.

De na-smaak: Vrij lang voor een VSOP, door de kruiden.

Leeftijd: Minimaal 4 jaar gerijpt.

De herkomst: Petite Champagne

De prijs: € 30,-- bij Discover Cognac

De prijs/kwaliteit verhouding: Uitstekend!
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Château de Montifaud”