Remy Martin onbekende Champagne

Plaats reactie
Spypiet
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 2
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 11:48

Remy Martin onbekende Champagne

Bericht door Spypiet »

Ik ben op een zoektocht naar meer informatie over deze fles Remy Martin fine champagne, en waar beter dan op het Cognac forum naar informatie vragen. Deze fles kan ik nergens op het internet vinden, misschien dat jullie wat meer weten?

De onderstaande fles heb ik uit de drank kast van mijn opa geërfd.
Ik heb de fles open gemaakt om aan de cognac te kunnen ruiken. Tijdens het openmaken brak de kurk af.
Maar het was het waard mensen... hij ruikt fantastisch!


Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
22 jarige beginnend cognac drinkertje.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Remy Martin onbekende Champagne

Bericht door Hans »

De Cognac is een VS of drie sterren cognac van het het huis Rémy Martin, een van de grootste cognac huizen. Deze variant wordt nu verkocht onder de naam Grand Cru

Meer informatie over leeftijden e.d. kun je bijvoorbeeld hier vinden

Het is een jonge cognac, wat hem voor liefhebbers wat minder interessant maakt. De fles zelf is niet heel oud, getuige de streepjescode.

Het allerbelangrijkste is dat je hem lekker vindt. En als je verder wilt op ontdekkingstocht door cognacland, biedt dit forum voldoende suggesties. Sukses!
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Remy Martin onbekende Champagne

Bericht door wouter »

Leuk om zo'n fles Cognac van je opa te erven! :D

Speciaal moment om zoiets open te maken lijkt me!

Mijn opa die enkele weken geleden is overleden had maar één Cognac-fles staan, laat dat nou precies deze (vernieuwde versie, dat wel) zijn! ;-)

Wellicht ten overvloede maar toch goed om te vermelden, de kurk kun je er vaak netjes uittrekken met een kurkentrekker, bij kurk in de fles even overgieten door een zeefje en vervolgens weer terugschenken, andere dop erop en klaar is kees.... :D
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Plaats reactie

Terug naar “Rémy Martin”