Remy Martin 1738

Plaats reactie
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Remy Martin 1738

Bericht door JohanB »

Ik kan misschien deze fles aankopen aan -30 %. Hier in BE kost die toch al snel 55 €, wat dus zou neerkomen op +/- 39 €. Loont het voor die prijs om hem aan te schaffen?
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Remy Martin 1738

Bericht door EelcoA »

De 1738 Accord Royal is door Remy Martin tussen de VSOP MCF en XO geplaatst en daarmee een beetje de opvolger van de Remy Club uit de jaren 90. De Club vond ik destijds niet de meerprijs waard ten opzichte van de toenmalige VSOP, waar ik dan wel weer fan van was (meer dan de MCF nu).

Volgens Remy Martin:
• NOSE
Generous notes of plum and fig marmalade rounded out by intense oaky notes of toffee and toasted bread.
• TASTE
The mellowness of butterscotch and baked spices with hints of dark chocolate.
• BODY
Exceptionally round with a creamy aftertaste and a concentration of nutty aromas imparted by a careful blend of eaux-de-vie aged in toasted French oak casks.
Mijn observaties:

Kleur: Licht mahonie
Neus: Vanille, toast, gedroogde pruim, vrij gesloten
Smaak: Vol, mondvullend, vijgen, toffee, bittertje maar zoetigheid overheerst
Na-smaak: Behoorlijk vol en lang aanhoudend, langer dan verwacht gezien leeftijd
Leeftijd: Niet bekend, waarschijnlijk tussen de 6 en 8 jaar gemiddeld
Herkomst: Fine Champagne
De prijs: €55 bij Gall, ook onder de €50 bij enkele andere aanbieders
Eindoordeel: Mooie volle Fine Champagne, goed in balans, allemansvriend, prima prijs/kwaliteit, hogere prijs dan de RM VSOP MCF zeker waard
Plaats reactie

Terug naar “Rémy Martin”