Remy Martin XO Centaure

Plaats reactie
THP
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 14
Lid geworden op: di 13 apr 2010, 21:08

Remy Martin XO Centaure

Bericht door THP »

Beste Cognac liefhebbers,

Als nieuweling op dit forum begin ik gelijk met een vraag. Ik ben op het moment in de gelegenheid om een fles Remy Martin Xo aan te schaffen. Prima zou je denken, maar het is er echter één die ik niet echt herken. Het is mij duidelijk dat van de XO verscheidene varianten bestaan, zo is er de Excellence en de Special, met elk hun eigen smaaktonen. Maar wat moet ik nu verwachten van de Remy Martin Centaure XO?
Behalve een paar buitenlandse webshops zonder voorraad en te kleine fotootjes laat google mij hier totaal in de steek. Kan iemand hier wat licht op schijnen? mijn dank is groot.
Het enige duidelijke plaatje wat ik heb kunnen vinden ervan:
Afbeelding
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Remy Martin XO Centaure

Bericht door wouter »

Interessante vraag! Mijn gedachte zegt dat dit de voorloper is van de huidige XO Excellence. Ik zal de vraag echter ook voorleggen bij Rémy Martin Nederland!

Lijkt me een leuke cognac trouwens! Als de prijs aantrekkelijk is, zou ik het zeker doen!
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
THP
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 14
Lid geworden op: di 13 apr 2010, 21:08

Re: Remy Martin XO Centaure

Bericht door THP »

Inmiddels de Centaure gekocht en geproefd.

De Centaure XO was erg zacht met de volle smaak van zoetig fruit zoals je die in meloen terugvindt. De vertrouwde remy smaak maar dan nog verfijnender. De smaak bleef lang hangen en eindigde alsof er een paar korreltjes suiker op je tong gesprenkeld werden.
De fles was trouwens lichtgroen van kleur.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Remy Martin XO Centaure

Bericht door wouter »

Leuke proefnotities!

Ben heel benieuwd of je ooit andere XO's van Remy hebt geproefd, en zo een oordeel over de Centaure XO kunt geven tov de andere XO's!

Iets zegt me trouwens dat dit een verre voorloper van de Remy Martin Extra is....
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
eurotail
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 129
Lid geworden op: do 13 mei 2010, 09:57
Contacteer:

Re: Remy Martin XO Centaure

Bericht door eurotail »

Hoi, Centaure XO is de voorganger van de huidige XO. Gemiddelde leeftijd van de Centaure XO was 22-25 jaar, de Extra werd iets ouder gebotteld (27-30 jaar). Momenteel brengt RM een XO Excellence en een XO Special op de markt, weet niet wat precies het verschil is (heb me er eigenlijk ook nooit in verdiept).
Gezond verstand is de collectie vooroordelen die je verzameld hebt voordat je achttien was.
Plaats reactie

Terug naar “Rémy Martin”