Frapin VS Grande Champagne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Frapin VS Grande Champagne

Bericht door wouter »

Afbeelding

Merk: Frapin.
Soort: VS (Very Special).
Streek/Herkomst: 100% Grande Champagne.
Leeftijd: gemiddeld 5 tot 6 jaar oud.

>> Frapin VS op Cognac Review.

Wat vinden jullie van deze prijzige Grande Champagne Cognac van VS-kwaliteit?

Persoonlijk vind ik het één van de betere VS-Cognacs, helaas heeft het alleen de prijs van een high-level VSOP-Cognac... Daar moet deze Cognac dan ook mee vergeleken worden in mijn opinie....
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Bas
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 03 mar 2010, 12:09

Re: Frapin VS Grande Champagne

Bericht door Bas »

Ik kan me wel aardig in de review vinden, vind het een prima cognac voor de prijs die ik ervoor heb betaald (gelukkig een stuk minder dan de NL retail prijs, die is inderdaad te hoog). Ik ben het alleen niet eens met de opmerking dat de smaak lang blijft hangen, dat vind ik wat tegenvallen, maar dat kan liggen aan het feit dat dit mijn eerste VS is en ik dus niet met soortgelijke cognacs kan vergelijken..
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Frapin VS Grande Champagne

Bericht door wouter »

Bas schreef:het feit dat dit mijn eerste VS is en ik dus niet met soortgelijke cognacs kan vergelijken..
Deze Frapin is een goed begin bij het drinken van VS-Cognacs ;)

Welke fles heb je trouwens (zie review)? Nieuwe of oude etiket?
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Bas
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 03 mar 2010, 12:09

Re: Frapin VS Grande Champagne

Bericht door Bas »

Geen van beiden eerlijk gezegd, het is een 0.5l fles, een vierkante. Ik had em ook nog nooit eerder gezien. Hij lijkt het meest het onderstaande plaatje, maar dan dus de VS ipv VSOP (oranje etiket ipv zwart). Gekocht in IJsland overigens (daar doet iedereen zijn drankinkopen op het vliegveld, grappig om te zien).

Afbeelding
Roel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 108
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 14:23
Locatie: Heesch

Re: Frapin VS Grande Champagne

Bericht door Roel »

Gisteravond deze cognac gedronken en voor een V.S. kon hij me zeker bekoren.

Enkele smaaknotities die ik heb gemaakt:

Kleur: briljant lichtoranje
Geur: zoet, fruit, aardbei (!)
Smaak: vrij forse attaque, maar als snel komt het zoet, V.S.O.P. had ik ook geloofd
Na-smaak: Niet al te lang, maar voor een V.S. prima op orde. Zoet blijft overheersen
Beoordeling: Prima V.S., maar kan zich (logischerwijs) niet staande houden tussen oudere cognacs.

Betreft dus een (naar mijn smaak) vrij zoete cognac. Daar moet je van houden. Zelf houd ik wat meer van wat stevigere, vollere cognacs, maar kan niet anders zeggen dan dat dit een goede V.S. is. De opmerkingen van Wouter (weliswaar uit 2010) dat het een vrij prijzige V.S. is, kan ik niet beamen noch ontkennen, aangezien ik niet meer weet wat het flesje toentertijd heeft gekost.
Ipsa scientia potestas est
Mijn actuele collectie
Plaats reactie

Terug naar “Frapin”