Frapin Premier Grand Cru Cognac, cask strenght 12YO

Plaats reactie
THP
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 14
Lid geworden op: di 13 apr 2010, 21:08

Frapin Premier Grand Cru Cognac, cask strenght 12YO

Bericht door THP »

De smaak van de frapin was zacht met een bloemetje, medium-licht zoetig gedroogde fruit. De lichte hint van hout van het vat was voor mij van begin tot eind te beproeven, ik zou bijna willen zeggen dat iemand een wolkje rook in het vat heeft geblazen.
De hogere alcoholpercentage was merkbaar, en een wat langere afdronk die tot wat verder in de keel te voelen was.

Afbeelding
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Frapin Premier Grand Cru Cognac, cask strenght 12YO

Bericht door wouter »

Leuke Cognac, lijkt me zeer smakelijk!

Hoeveel bedraagt het alcohol percentage precies? Kan het namelijk net niet lezen op de foto.... :geek:
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
THP
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 14
Lid geworden op: di 13 apr 2010, 21:08

Re: Frapin Premier Grand Cru Cognac, cask strenght 12YO

Bericht door THP »

wouter schreef:Leuke Cognac, lijkt me zeer smakelijk!

Hoeveel bedraagt het alcohol percentage precies? Kan het namelijk net niet lezen op de foto.... :geek:
de fles waaruit ik geproefd heb was 46%
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Frapin Premier Grand Cru Cognac, cask strenght 12YO

Bericht door Roland »

THP schreef:De smaak van de frapin was zacht met een bloemetje, medium-licht zoetig gedroogde fruit. De lichte hint van hout van het vat was voor mij van begin tot eind te beproeven, ik zou bijna willen zeggen dat iemand een wolkje rook in het vat heeft geblazen.
De hogere alcoholpercentage was merkbaar, en een wat langere afdronk die tot wat verder in de keel te voelen was.

Afbeelding
Deze fles heb ik vandaag bij de Gall&Gall in 's Hertogenbosch op de kop kunnen tikken.
Fles nr 000002.
De winkel in Rompert Passage - 's Hertogenbosch heeft er nu nog één.
Staat in hun magazijn, omdat ze niet meer in hun collectie zit. (Je moet er dus achter vragen.)

Je ontvangt 10 % korting.

PS : ik heb ook nog een Courvoisier Exclusif (VSOP) gekocht, idem verhaal. Nog één fles, in hun magazijntje.
csmits
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 2
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 12:38

Re: Frapin Premier Grand Cru Cognac, cask strenght 12YO

Bericht door csmits »

wij hebben a.s. zondag bij mij thuis een proeverij georganiseerd, nu heb ik een paar vraagjes: wat is de goede hoeveelheid aan verschillende cognacs want ik kan me voorstellen dat je geen 8 of 10 flessen moet proeven, en wat kun je er het beste bij eten stokbrood? franse kaasjes? neutrale kaasje en dan bedoel ik jonge of juist oude kaas?
Met andere woorden geef mij a.u.b. een paar tips om thuis een leuke zondagmiddag te organiseren

met vriendelijke groet


Kees Smits
paulus
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 1
Lid geworden op: za 02 jun 2012, 13:41

Re: Frapin Premier Grand Cru Cognac, cask strenght 12YO

Bericht door paulus »

Heb gisteravond bij Gall & Gall ook een flesje kunnen aanschaffen: 25% korting over 69.95 dus daardoor een fijne aanbieding: ga 'm meenemen naar mijn Franse stulpje om daar in gepaste omgeving te kunnen proeven en genieten... Moet dus nog even geduld hebben....

(dan vanavond maar een klein glaasje Frapin VSOP Cuvee Rare (premier grand cru du cognac) moet ook een streling voor de tong zijn.... hoeven ons dus niet te behelpen)
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Frapin Premier Grand Cru Cognac, cask strenght 12YO

Bericht door Hans »

Geniet ervan, Paulus en welkom op het forum!
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Frapin”